h1

Sonbahar’a gitmek istemiştim.

4 Mart, 2009

Ankara’ya gitmeden hemen önce başlamıştı aslında ama o sırada vakit kalmadı. Sonra Ankara’daki uzun haftalarda da önceliğim o olamadı. Döndüm, beklemezdim ama hala vizyonda. Hemen Perşembe gideyim dedim. Perşembe çok iyi bir sinema günü. Bir defa haftasonunun o dayanılmaz kalabalığı yok (daha önce de dediğim gibi sinemada başkaları cehennemdir). Ve bir gün sonra vizyon değişeceğinden mecbur hissedebiliyor insan kendini. Zorlama gibi değil de başka şeyleri bırakıp isteklerini gerçekleştirmeye mecbur.

Bir tek Menemen’de gördüm. Atlayıp gideyim dedim. Hava gayet soğuk ve kapalı ama olsun çıktım. Karşıyaka’dan otobüsü kalkıyor. 5:15’te, ben de bir saate yakın sürer diye 4 otobüsü için yolunun üzerindeki duraklardan birine geldim ama ben bir direkteki ilana bakarken geçti gitti otobüs. Hayyy. Ben de ilk durağına yürüyeyim bari bir sonraki için. 4:30 sırası. Önümdeki genç çifte: ‘ne kadar sürer Menemen’. 45 dk. der oğlan. Yol yapıldı ya, 40, hatta 35 der kız. İyi, çünkü bu otobüs de geç kalkıyor, tam 35 dk. kalıyor. Ama yolda anlarım ki bu otobüsün oraya 35 dk.da gitmesi hayal. Resmen şehiriçi otobüs gibi. Zırt pırt dur kalk. Menemen’e varış 5:40. Hemen yolun dibinde kültür merkezi (=eşittir minik bir sinema). Tek çalışanına zamanında mı başladı derim. Evet der. Geç girilebilir filmlere ama 25 dk. da o limitlerin dışında. Fuayede bel. baş.nın fotoğraflarla çeşitli orayı burayı açışı. Sinemaya bakmak için izin isterim. Neyse ki sinemanın sesi çok kötü. Dönerim. Yolda 1 saat uyuyarak.

Bir sonraki Perşembe. Bornova’da oynuyor film, iki sinemada. Bildiğimi düşündüğümü seçerim ve çıkarım. Hava yine soğuk ve kapalı, yağmur atıştırıyor. Eski yoldan Ege Üniv.’ne. Girişine çok yakın bir sinema hatırlıyorum, bir Trainspotting seyretmiştim yıllar önce, orası olmalı. Varırım, 10 dk.ya yakın geç. Tam eski tip bir sinema. Çocuğuyla oynayan bir kadın var. Sonbahar’a bir bilet alabilir miyim derim, o da gişeye doğru geçer. Reklam oynattınız mı, çok oldu mu başlayalı derim. Seans 8:15’te der. 7’de değil miydi. Yok, internette yanlış yazmışlar. Yarın değişiyor mu film? Hayır, haftaya da devam ediyoruz. Yine dön eve.

Bir güzel Perşembe daha gelir. Abartmıyorum, yine soğuk, ve bu sefer bayağı yağıyor. Yine Bornova, bu sefer diğer sinemaya. O iç taraflarda. Migros’u hizaya alınca kolayca bul. Yine 10 dk.’ya yakın geç kal. Reklam gösterdiniz mi? Evet. Sırıtıştan belli, Recep İvedik reklamı. İstediğiniz yere geçin. Bunun diğer alternatifi ne ki? Salonda topu topu bir çift ve ben varım. Seçmediğim bir yere geçmenin olanağını göremiyorum. Ama herşey güzel. Rahatlık güzel, sessizlik güzel, film güzel, kız güzel. Böyle bir sinemanın haftalarca Sonbahar göstermesini anlamak güç (eski tip bir idealizmden çok boşvermişlik veya sıfır maliyet olsa gerek). Dönüşte de Migros’tan annemin tiramisu için istediği labneyi alırım.

8 yorum

  1. ben sonbahar’ı çok beğendim. iki kere izledim. hatta bu hafta üniversite sinemasında oynuyor diye üçüncüye niyet ettim.
    koskoca şehrimize pandora’nın kutusu gelemedi bir türlü. oynatacak sinema mı bulamıyorlar anlamadım. bir dolu sinema salonu var, hepsinde aynı filmler. eski tip idealizmden ya da boşvermişlikten veya sıfır maliyet diye, sebep ne olursa olsun pek kimsenin rağbet etmediği filmleri gösteren sinemalar olması güzel.


  2. Simon, senin bu sinemaya gidememe, gidilse bile seansa yetişememe hikayelerine bayılıyorum, inan. Azminden hiç kaybetmeden, sonunda filmi seyredebilmene sevindim. Buna değecek filmdi.


  3. cok sevdim Sonbahar’ı..benim memleketimde çekildi diye değil, müthiş bir anlatımla görüntü ve ışık şöleni sunduğu için.


  4. ben burada kaçırdım. ankaraya gittim hem başka şeyler hem de film için. kızılırmakta oynuyordu. çok zaman olmuştu oraya da gitmeyeli. sevindim ne güzel koca salonda izliycem diye. ama tabiki oraya da küçük salonları sıkıştırmışlar. filmden önce kızılırmak sinemasının az aşağısındaki tenedos kafede oturdum biraz, çay içtim. çok giderdik eskiden, hiç değişmemiş, sandalyelerin kılıfları bile aynıydı, çok eskimişti ama güzeldi. film çok güzeldi. çok inceydi. yusufun annesi konuştukça ben büyükannemi dinler gibi oldum hep. sonra o güzelim müzikleri duyarak çıktım salondan ama anında ankaranın korna sesi dolu, gri sokaklarında olduğumu fark ettim.
    şimdilerde bizim üniversitenin de sinemasında da oynuyor. galiba biz özdenle aynı okuldayız. zizuyla da aynı memleketten.
    ben blogu sildim ya o yüzden uzun oldu biraz buraya böyle.


  5. Pelinciğim,
    Neden sildin yahu? 😦
    İyi ki burada sesini duyurdun.
    Sen gel, bana da yaz uzun uzun, lütfen.


  6. simon bey izniniz olursa pelin hanıma ufak bir cevap atayim.
    evet pelin aynı üniversitedeyiz. ben sizi uzunca bir süredir okuyordum. siz o zaman amerika’da tezi bitirme telaşındaydınız 🙂 buraya geleceğiniz haberini ya sizin blogtan ya da bir başka bloga yazdığınız yorumdan çıkarmıştım. elif hanımla bir kahve falı üzerinden konuşuyordunuz hatta 🙂 rektörün “f” si çıkmıştı o falda 🙂


  7. bir post’un yorumlarında ne çok ortak alan çıkmış. kişisel hemşehrilikten (bu kelimeyi hatırlamak için bayağı bir uğraştım) sonbaharla olan hemşehriliğe, ve aynı üniversiteliliğe.

    ortak paydalar:
    sonbahar iyiydi.
    artık minimuma inen küçük sinemalar kalsın, artsın.
    pelin hanım bloguna silerek hiç iyi yapmamıştır.


  8. özden hanıma bir cevap yazayım buradan ben de. doğru hatırlıyorsunuz özden. döndükten sonra ne olacak benim bu halim sorusuna bilimsel olmaktan ziyade bahsettiğiniz gibi kahve falı boyutunda bir cevap ararken benim blogda geçen yazışmalardı onlar. bak şimdi üzüldüm bloğu sildiğime, neler gitti içinde. kötü bir anıma denk geldi işte. ama sanal değil gerçek boyutlarda aynı kampüsdeyiz. görüşebiliriz:)



Bir Cevap Yazın

