h1

tanıdık bir haber

1 Nisan, 2009

Hem de fazlasıyla tanıdık. Aynı yer, aynı muamele. Aynen şurda.

Konu tabi ki havayolu şirketinin listeleri vermesi veya Cem Özdemir’in vejetaryen yemek istemesi değil (yok artık). O anda ilk kontrolde karşınıza çıkan (salak) memura gelen bir his. Hepsi o. Ve tabi özür dilemezler, onlar için son derece olağan o. Öyle uygun görmüşler, öyle yapmışlar. Koskoca ülkelerine giriyorsun.

& & & & &

Haber demişken iki minik haber daha şeyedeyim: Devlet bakanı ve yeni başmüzareci Egemen Bağış: “Sosyalizmin ne iPhone’u olmuştur ne plazma televizyonu“. Başlığı görünce sosyalizmi öven, tüketimi aşmış bir demeç diye düşünmüştüm. Ne gerek var bu ürünlere, hem sosyalizmde böyle krizler olmuyordu, der gibi. Meğer erken dönem ergenlerin edeceği türden bir sözmüş (SSCB’de iphone bile yoktu olum). Bu sözü Fransız veya İngiliz bir bakan söylese ne güzel tefe konurdu. Hem Playstation’ı da yoktu onların, istersen sana birkaç oyun hediye edip gönderelim bakanlar kurulundan.

& & & & &

Bir başka yanılgıyı da Rasim Öztekin’in demecinde yaşadım. Ama bu çok daha eğlenceli. Onun öncesinde, belki biliyorsunuz, kıymatı kendinden menkul, başımızdan eksik olmayan maliye bakanımız Unakıtan by-pass için Amerika’ya giderken değerli eşleri de “Baypas kararı alınınca, ‘Bu ameliyat nerede iyi olursa orada yapalım, bize yardım et, hayırlı yolu göster’ diye dua ettim. Benim gönlümde ABD’deki Cleveland Kliniği yatıyordu. Kısmet oldu ameliyat için oraya gittik” demişti. Hatta küçük vezirleri, oğul Unakıtan da aynı tarihlerde ‘oneminute’ sözünü marka olarak patent enstitüsüne tescil ettirmişti. Herhalde bu sırada aralarında şöyle bir konuşma geçmiştir:
– Oğlum, baypas oldum, iyi geçti.
– Sevindim baba, ben de oneminute’in isim hakkını aldım. Artık keklerimize oneminute adını koyabileceğiz.
– Oh ohh, aferim sıpa, bravo. Ben kalp ameliyatı oliym, sen isim tescil ettir. Gelince tıkarım ağzına o kekleri oneminute oneminute.

Neyse, “Rabbim ‘Siyami Ersek’ dedi” diyordu Rasim Öztekin’in haberi. Ben de ciddi sanmıştım. Meğer pek hoş dalgasını geçiyormuş, aynı ameliyatı burada yaptıran Rasim Öztekin.

One comment

  1. Rasim Öztekin gazeteye ilan vermiş. İlan metni çok hoştu. Ya Rabbim!



Bir Cevap Yazın

