h1

As you are, we once were.

23 Nisan, 2009

Oharu’nun Yaşamı’ndaki kadın her kötü biten macerasından sonra karşısına çıkan yeni birinde mutluluğu bulabiliyordu. (Aynı Akbank’ın can sıkıcı festivali reklamındaki ayrılıp hemen bir başka birini bulan çift gibi). Hani nerede o hayat dedim.

İz Peşinde’deki kız gittiği her etkinliğin biletini biriktiriyordu. Benim gibi.

nyomozo_level

Salvatore Giuliano, Kürt sorunumuz üzerine yapılmış (47 yıl önce ve Sicilya’da) en önemli filmdi.

Zift’teki adam hapisten çıkış anı için planlar yapıyor ama çıkmak üzereyken sağlam bir dayak yiyip kıçına bir tekme ile çıkıyordu hapisten. Ben de hapis yıllarımın bitişi için planlar yapmıştım, seyredince hatırladım.

Bulanık Sular’daki genç adamın çocuk sayılır bir yaştaki bir hatası yüzünden yeni bir hayata başlamasına izin verilmiyordu. Bana da öyle oluyor gibi geliyor bazen.

img_1791-5

Loft’ta ilan-ı aşk ettiği kadın kendisini aşağılayınca kadını doğruyordu adam. Yanımdakine dönüp “e, haketmiş” dedim. “Ben de olsam aynısını yapardım”.

Nur Akalın’ın yerinde ben olsam utanır, o filmi gösteremezdim.

Son Durak 174’teki çocuk bir süre Rio’daki meydanlardan birinde sokakta yatıyordu arkadaşlarıyla. Benim de geçmişimde öyle bir dönem varmış gibi yakın geldi.

hanami02_70

Ne diyordu Terence Davies (Of Time & The City’de) “altın anlar gelir geçer, ve hiçbir iz bırakmaz”. Bir de başlıktakini.

Kiraz Çiçekleri’nde “İyi ki birbirimizi bulmuşuz” diyordu yaşlı çift birbirine. Sonra ne yazık ki kaybettiklerinde de tek başına yaşamanın anlamı kalmıyordu. Bunu seyredip hayatı nasıl hala tek başıma kurgulayabilirim?

8 yorum

  1. Ama Simoncım, dikkat et şu “iyi ki birbirimizi bulmuşuz” sözüne. Ya hiç bulmamış olsalardı? O vakit, tek başına kalmak daha da zor olmaz mıydı?

    Festivalin tadı iyi çıkmış, anladığım. Harika!


  2. ben de onu kastettim ya zaten o paragrafı noktalarken. tek başına kalmış olmak öyle zorsa tek başına olmak nicedir?
    festivalin tadı da tam da bu yüzden hiç de iyi çıkmadı.


  3. hız kesmiyim, festival geziciliğine devam ediyim diyorsanız, eskişehir film festivaline buyurun.


  4. gelirdim ama cannes’la çakışıyor.


  5. O filmler,tek başımıza avare avare gezdiğimiz sokaklarda çekiliyor zati.. sen kurgulamazsan kim kurgulayabilir be abi? pek pesimist olsun sen:) yoksa bana mı öyle geliyor? ben de giitğim önemli spor olaylaırnın biletlerini saklarım:)


  6. iyi ama cannes’de iki film arası çiğ börek yiyecek yer var mı?


  7. bir düşüneyim… hmm… yok.
    hem programınızda bergman, bunuel filan varmış. bir de gir kanıma (gir kanıma da geleyim anlamında değil, filmin ismi:).


  8. zizucum, bana pas atmışsın. ben de sana maça gidelim diyecektim. kupa finaline.
    kurgulamak derken sadece kendi hayatımı planlamaktı kastım.



Bir Cevap Yazın

