h1

Varan Dinlenme Tesisleri, 04:15: Bir salıncakta

13 Haziran, 2009

Saat 4 ve bundan çok, pek çok yıllar önce, hatta hayatımın neredeyse şu ana dek yarısında gayet ilginç bir maceraya evsahipliği yapmış olan Varan Dinlenme Tesislerine varmış bulunmaktayız. İçeride birşey yok, gayet iyi biliyorum. Dışarıda dolanıyorum. Molalar herkesten en apayrı hissettiğim yerlerden. İçeride oturmam, otobüsün dibinde dikilip sigara içen (veya içmeyen)lerden de değilim. Dolaşırım, uzaklaşırım, karayolunun dibine dek giderim.

Tesis çivarı çeşitli yeşillikler var, bazıları yine yeşil aydınlatılmış, karanlıkta ilginç durmuş. Ocakbaşı Mangal Restoran diyordu bir levha. Şu anda ya da uzun vakittir çalışmadığı belli de yine de nasıl bir yer diye bakayım dedim. Açıkta veranda veya geniş bir kameriye misali bölmeler. Restoran gibi hiç değil. Çalıştığı zamanda bile bir büyük mangalın etrafında insanlar ellerinde tabak etrafta dolanır olabilir ancak.
O bölmelerin ve birkaç ağacın hemen ilerisinde bir salıncak görünüyor. Salıncak. Hep ne özlerim salıncağı. Hele böyle geniş bir salıncağı.

Giden yolu otlar bürümüş, yükselmiş ve neredeyse çamurlu. Olsun. Az gayretten sonra ordayım. 3 kişinin rahat oturacağı tahta bir oturak. Keşke yalnız olmasaydım. Olsun. Başta zor hareket etsem de durdurup biraz ittirince, sonra da sallanma rutinine girince pek güzel olur.

Bir dörtyol ağzının iç tarafında tesis. İki taraftan hızla geçiyor otobüsler, kamyonlar. Bir yönden gelip diğerine dönüyorlar. Yerler ıslak, su birikintileri var. Oturak da ıslak gibi bayağı soğuk. Hava da 100 mt. ilerideki otobüslerin yanına göre kesin 5 derece daha soğuk, üşüyorum. Ellerimi altıma koyayım, sallanırken rüzgarlar gelen soğuğa ise birşey yapamam. Bilsem ki gündüz de böyle ıssız kalacak burası ve gece de böyle de soğuk olmayacak, rahat kalabilirim.

Otobüsün vakti geldi mi? Biraz daha, kaç tur sallansam kar.
Işıkları yanan bir otobüs gördükten sonra mümkün olduğunca kal. Sonra ayaklarını yere koyup kalk ve büyüklerinin çağırdığı bir çocuk gibi arkana bakmadan hızlıca git. Yine olmadık bir yerde kendi cennetini yarattın, kıymetini bil.

14 yorum

  1. Ursula Guin’in kitaplarindaki gibi az daha kimsenin bilmedigi bir dunya acilacakmis otoyolun kenarindaki gorunmez bir kapidan. Ama olmamis. Insallah gelecek sefere 🙂


  2. ahh mon cher!
    yıllara meydan okuyan bir çay teklifim hala mevcut


  3. sen onu bunu boşver de, Izmir’e dönünce bir bira içelim beraber şöyle sıcak bir Bostanlı akşamında…Reyhan da pasta yemesek de olur, Karşıyaka da waffle yer, cila yaparız:)


  4. evet ya, zizu. herşeyi yiyip içebiliriz, hem anlattıktan sonra midori finanse edecek gibi anladım ben.


  5. s. victoire bey, pek doğru. özellikle o dörtyol çok sıradışı olaylara gebe bence. bulunduğum mekan da zaten başka bir dünyaya açılan bir geçitten düşmüş gibiydi.


  6. zuzay, bu kadar yılda çay teklifini artırırsın diye düşünüyordum ben.


  7. aynen..içeride oturmam, otobüsün dibinde dikilmem.dolaşırım, uzaklaşırım, karayolunun dibine dek gelirim..
    temmuz un başı gibi ordayım.
    pepe de tramisu yedirmeden bırakmam ama, bak bi yiyin, duacım olacaksınız.tamam öderim de, yeter ki siz yiyin


  8. huhu
    ya herkes nerde?
    hesaplar benden dedim
    mesaj yağması lazımdı


  9. tamam tamam, ben gelirim. neresi bilmem etmem, hem mascarpone mi kullanıyorlar bakalım. ama madem ısrar ediyorsun.


  10. o kadar insan götürdüm sadece biri beğenmedi, hatta midesi bozuldu…onun dışında herkes bayıldı..senin bayılmaman için bi sebep göremiyorum ama hayırlısı.sen endüstri mühendisi misin?


  11. ben duruma göre herşey olabilirim. bu durumda da endüttiviciyim. ta zamanında bir nedir, ne değildir postu yapmıştım da her yıl tercihlerin doldurulma tarihlerinde tiraj patlaması yapar hala.
    bir arkadaşın beğenmedi demek? ben kriter olarak en beğenmeyene bakarım:)


  12. bence de sen beğenmeyeceksin gibi geliyor bana da.ısrar etmesemiydim.skorum kötü etkilenecek


  13. insani okurken bile gulumsetiyor, hakkatten kendi cennetini yaratmissin.

    boyle yakaladigimiz kucuk cennet an’lar, insani nasil da hayiflatiyor buyudugu icin.


  14. teşekkür ederim, sevindim.



Bir Cevap Yazın

