h1

Sezonu kapattık

5 Temmuz, 2009

Geçtiğimiz sezonun dizi ödüllerini vereyim diye düşünüyorum bir süredir. Biliyorum, ortalama bir ay oldu hepsi biteli, ama Oscarlar da yıl bittikten 3 ay sonra veriliyor. Hem burada oy pusulalarını göndermek, doldurmak, geri göndermek, oyları saymak, hepsini bir tek kişi yapıyor, o da ben.

Burayı okuyanlar arasında benden başka Türk dizisi seyreden var mı, bilmiyorum. Dizi deyince gittikçe daha fazla kişi Amerikan dizisi anlıyor. Herkes neye özlem duyuyorsa onu izliyor diye düşünüyorum. Mesela ben, Türki hayatlara, sokağa, beraber yaşama olan özlemimle hiç seyretmediğim kadar Türk dizisi seyrettim bu sezon. Amerikan yapımları seyredenlerse oradaki kişisel hayatlara, profesyonelliğe ve insana verilen öneme özeniyor belki. Ben Komiser Çinar’ın karakola girince polislerle dertleşmesini seviyorum. Bir başkası Dr. House hastane koridorlarında yürürken kimseyle selamlaşmak zorunda olmamasını. Ben Çinar’in bir arkadaşıyla rakı masasında aşkından bahsetmesinden hazalıyorum. Diğerleri, House’un ‘benden arkadaşlık beklediğine göre durumun kötü’ demesinden, yalnız hissedince bir telefonla evine bir kız çağırmasından.
(House’u ben de seviyorum da, maksat örnek olsun).

Bana sorarsanız bütçeleri ve üretim süreleri 10 kat fazla da olsa bizdeki samimiyete mümkün değil erişemez Amerikalı yapımlar. Ha, İnciluz deyin, bbc deyin, ciğerimi yiyin, o ayrı.

Daha önce bir sezonda birden çok Türk dizisi seyrettiğimi hatırlamıyorum. Birkaç seyredilir iş olsa da sektörün lokomotifinin Yaprak Dökümü olması beğeni düzeyimizin nasıl yerlerde süründüğünü gösteriyor.
Seyrettiklerime geçelim, gün sırası ile:

ø Yol Arkadaşım: Geçen Mayıs’ta, tam döndüğümde başlamıştı bu dizi. Vasat ama sıcak yapısı Ege esintileri ile beraber seyrediliyordu. Sonradan bir iyi bir kötü gittiler. Meğer Çağan Irmak yazmaya başlamış, bırakmış-filmini çekmiş, dönmüş-yazmış, başka kanala geçince bırakmış.

Hiçbir şey olmuyordu bu dizide. Olmayanlar da sabun köpüğü gibi geçiyordu. Hiç ciddiye alınmadan. Hele son bölümlere doğru oyuncuların da ciddiye almadığını hissedir olmuştum. Ama yine de oyuncuları bir bütün halinde çok sıcaktı.

ø Canım Ailem: Bu dizide de hiçbirşey olmuyordu ama o olmayanlar gayet ciddiye alınarak işleniyordu. Gayet izlenir oluyordu hep, hiçbir zaman çok iyi düzeyine çıkamasa da. Önemli bir çatışma içermemesine rağmen bu sonucu tamamen oyuncularına bağlıyorum ben. Senaryonun önemli bir katkısı olduğunu sanmıyorum. Daha çok, aşağıda bahsedeceğim 3 oyuncusu sayesinde.

ø Aşk Yakar: Tanıtımları sırasında bu sezon cayır cayır yanacağımızı, sezonun iyi ve başarılı dizisinin bu olacağını sanıyordum. Ama ‘yırtamadıkça’ kötüleşti dizi. Özcan Deniz anlattı sonradan, rating gelmeyince telaşlanıp hikayeyi aceleye getirdiler diye. Zengin, güçlü ve rahat Ece Sükan birden aşk acıları içine giriyordu mesela. Bir de bilindik hastane sahneleri. Şimdiye dek o sahneleri o kadar çok gördük ki: Ana karakterdekilerden biri yaralı hastanededir. Bilinci kapalıdır. Tüm tanıdıkları endişe ve acılar içinde odanın dışında bekler. Hastane garantili formüldür diyordu bir yerde bir senarist.

Yine de yan rollerde hep iyi oyuncular vardı. Çok iyi sürüklüyorlardı sahneleri.

ø Kavak Yelleri: Bazı dizileri zevkle seyredersiniz, ender olarak bazılarıysa ruh durumunuzu belirler. Bu dizi de bir önceki yıl tam ben geldiğimde başlamıştı. Ve yine tam Egeliydi. Çok hoş bir dinamizmi vardı, zaman zaman da çok şekerdi. Tüm altplanı Dawson’s’tan alsa da gayet Türki ve ondan daha başarılı bulmuştum.

İlk sezonu baştan sona gayet iyiydi. 2. sezonu da fena başlamadı ama sonra yavaş yavaş bozdu maalesef. Yan rollerdeki oyuncular kaybolup durdu mesela. Yine de piyasadaki en özenli işlerden biri olmaya devam etti. Çeşitli senaryo buluşlarını da hep barındırdı. Bir de hoş bir gastronomi muhabbeti olunca cazibesini tamamen kaybetmedi. Ama gelecek sezona Efe’siz olur mu, bakalım.

Oyuncu ödüllerini de verelim:

uurycel2
Bu adamın her yerde, her rolde bu kadar iyi olmasına o kadar alıştık ki.

sebnem-bozoklu1
Yılın -sarışın- bombası. Şebnem Bozoklu ‘ömre bedel’. Daha iyisi, frenklerin çok sevdiğim ifadesiyle: ‘Larger than life’. Hele, iki eliyle yandan saçını kabartma hareketi bitirim. O haliyle güzeller güzeli küçük kızkardeşinden daha alımlı.

ilker-aksum-480x318
İlker Aksum’un ne kadar iyi olduğu süper oyun çıkaran iki başrolün yanında çok dikkat çekmedi. Ama bu adam müthiş bence. Yılın en iyi yanrolü.

yol arkyol ark4yol ark2
En iyi yardımcı kadın ödülü bir ensemble’ye: Yol Arkadaşım’ın kadın oyuncularına (bir süredir resmen takmadan oynayan Özge Özberk hariç). Özellikle de büyükanne -emektar- Tanju Tuncel, Eylül – Melis Mutluç ve Hafize – geçenlerde Şehir Tiy.ları genel müdürü seçilen Ayşe Nil Şamlıoğlu’na.

Yalnız, emeğe saygımız ne az. Dizi oyuncularını listeleyen sitelerde birçok yan karakterin ismi olmuyor. Bu küçük kızın adı hiçbir listede geçmiyor örneğin. Oysa onunki neredeyse başrol. Yol arkadaşı derken kastedilen bile o.

Bir de Serji olarak Fox’ta şovuna başlayan evin büyük oğlu Serhat Kılıç’a birşey verememiş olduk ama adını analım bari.

Beklenmedik bir sonla bitireyim. Bence sezonun en bomba yapımı Adanalı. Bugünlerde akşamüstleri rastladıkça seyrediyorum. Çok sağlam bir çatışması var. Her bölümde hem yeni bir macera hem süregiden bir hikaye barındıran aksiyon-komedi-aşk üçgeni de çok garantili. Bir de mizahı bu kadar çocukça olmasa.

Reklamlar

14 yorum

  1. Canım Ailem’i seyrettim, diğer üçüne rastladıkça -ki, her biri için iki-üçtür bu rastgelme durumu- baktım. Neyse, oyuncu ödülleri benim izlediğimden çıktı! Kesinlikle katılıyorum, bu ödüllere.


  2. ilker aksum’un adanalı şivesi ve her yıkımdaki mimikleri cok başarılı.. ödül konusunda hem fikiriz. ancak seznoun bombası konusunda tercihim, canım ailem’den seyhan ( funda eryiğit )..


  3. çavdar hanım, bu yazıyı bir aydır filan yazıcam. son 2-3 haftada ‘hay allah, çavdar hanım yok, bir o seyretmiştir’ diyordum:)


  4. zizucum, senle zevkimizin uymadığı hiç mi olmamıştı, yoksa bir kerecik olmuş muydu acaba? o kız bence de bomba (küçük kızkardeş diye kastettiğim de o). yalnız, ben bir başkasını söyliim sana: ntv’de yeşil tatil programını sunan kız. bir bak. ya da bakma, çünkü çok fena.
    (tam, afişlerdeki şu filmi sevdiyseniz bunu da seversiniz gibi oldu, ama öyle gerçekten. hep siyah saçlı, insanın içini açan anlamlı ve duru bir güzellik).


  5. “melekler korusun” nerde?
    pazartesi, 20:30,SHOW TV.
    hele bi izleyin


  6. yok, bilmiyor değilim, görüyorum bazen. ama üzgünüm.


  7. yok yok, bu sene beni sadece canım ailem kaptırıp götürdü. nerede o eski dizilerim benim. ondan sonra ‘house’u izliyoruz diye laf işitiyoruz bakar mısın?:)))amma velakin, oyuncu ödüllerinizin her birine kesinlikle katılıyorum…


  8. yardımcı kadına da katılacak mısınız bakalım, elektranım?
    e, bir de: yerli malı yurdun malı. dizilerin ratingini artıralım, sektörü büyütelim ki krizden çıkalım. oysa, ne ihtiyacı var, elin doktorunun sizin ratinginize?


  9. hımmm, özge dışında demeniz iyi olmuş, ben bazen onun oyunculuk tarzına katlanamıyorum. ayşe nil ise, taaa eskilerden annemle izlediğimiz ferhunde hanım ve kızları’ndan beri ( ama trt’deki o naif halleri) beğendiğimiz bir şahsiyettir simon bey, olmuş yani:))tanju tuncel ok, ama çocuk oyuncuların en başarılısı bile bana itici geliyor. çocuksuz da dizi çekilmiyor haklısınız, ama ne bileyim, onlar dizi setlerinde küçücükten tahrip olmamalı gibi geliyor….


  10. Sadece 2 hafta az az çıktım huzura, o kadar abartmayınız, efendim!
    🙂


  11. evet simon bey,
    yarın izmir deyim
    tiramisu yemeye niyetin var mı?


  12. midor, ben de sana midor dediğim için ve bir de atak dediğim için vazgeçtin sanmıştım. peki peki. kimse bana birşey ısmarlamak için bu kadar ısrar etmemişti.


  13. ben de o iki haftayı kastetmiştim çavdar hanımcım. insanlar ilk yorumu bırakmaya çekiniyor. siz o çekinceyi kıran bir numaralı şahsiyetsiniz.


  14. elektre, şimdi söyleyince bond’un baş düşmanı spektre ile birleşip dünyayı ondan kurtarın diyeceğim geldi size:)
    evet, çocuk zımbırtılarla ilgili düşüncelerim benzer. ama yine de seviyorum bazılarını seyretmeyi. hırsız polis’teki kiraz başta tabi. bu kız da başarılıydı.
    ve onları o koşturmacadan ayrı tutalım deseler de eminim pek yapamıyorlardır.



Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s