h1

Alice’s Restaurant

27 Kasım, 2009

Bugün şükran günü öncesi gibi bir ıssızlık vardı şehirde. Hep dolu olan otobüs boş, trafik rahat, hatta Alsancak girişi tıkanmadı bile. Sanki herkes alışveriş merkezlerinde-hipermarketlerde. Yine de o zaman bile trafik olmaz mı? Demek ki herkes tatilde. Doğru ya, ben İzmir’deyim. Denize girilmese bile milletin yazlık evi dibinde. Hem berberimin dediği gibi, kurban kesmeye yazlığa gidiyormuş insanlar.

Şükran günü önceleri de böyle olurdu. O hafta pek birşey üretilmez, tüm hafta ortadan kaybolan çok olur, Çarş. dersini erteleyelim der öğrenciler, tam aynı muhabbetler yani.

Birkaç yıl önce Noele rastlayan bayramdan sonra bu sefer de şükran gününe rastlayan arife. Veya, bayram orada da şükran gününden sonraki günki alışveriş bayramına denk gelmiş oluyor. Abartan birisi şöyle demişti, o, sabahları 5’te başlayan alışveriş çılgınlığı günü için: “Hindiler çok yavaş piştiğinden bütün gün evde ailelerine katlanmak zorunda kalır, bundan da çok sıkılır bu Amerikalılar. O yüzden de sonraki sabah erkenden kendilerini alışverişe atarlar.” Abartılı ve çirkin bir tanım olsa da ailevi ilişkilerdeki zorlanmayı iyi anlatıyor.

Ben pek bilmiyorum. Yaşamadım. Sadece bir kere katıldım o hindili şükran günü yemeklerine. Bir hocamız çağırmıştı, garip bulduğum bir Türk topluluğu buluşması olmuştu (garip olan başlıbaşına bir Türk buluşması olmasıydı). Onun dışında, hep evde oturdum, hep ev arkadaşlarım gitti, ben evde yalnız, veya bir yere gidemeyen biriyle kaldım, ıssız sokakta, ıssız şehirde. (Yalnızlık yine bir yere kadar iyi de, evde kalan ev arkadaşının ailesinin gelmesi durumu kötü).

Ama en azından son birkaç yılımda ‘nihai şükran günü şarkısı’nı keşfetmiştim: Alice’s Restaurant. 3 yıl önce de çalmıştım bu, Vietnem savaşı ve askerden kaçma döneminden kalma şarkıyı, şehrin durumunu anlattığım bir yazıda. Ama pek çok zaman kimse farketmeden geçip gidiyor böyle şeyler. (O zaman da aynı linkten çalmıştım, tam bir Amerikan ailesi kendine bir web sayfası yapmış, bir şükran günü buluşması resimlerini koydukları sayfanın tabanına da bu şarkıyı eklemiş).

One comment

  1. Arife günü tenhalığı bişey değil.
    Biraz önce şöyle bir turladım geldim, cidden in cin top oynuyordu.
    Dikkat ediyorum kurban bayramının ilk günü öğleden sonraya kadar böyle oluyor. Bir seferinde,karayoluyla normal zamanda üç saatte gidilen bir yere iki saatde gidivermiştik, hiç sürat yapmadan hem de.
    Öğleden sonra sokağa fırlayanları gör sen şimdi…



Bir Cevap Yazın

