h1

Parmağını bana doğru uzattı ve for you dedi hükümet

17 Aralık, 2009

Tekel işçilerinin üzerine panzerler sürmüşler.
İtfaiyecilere su püskürtmüşler.
Grev yapan demiryolu işçilerine zor kullanılmış (makinistler grev yapınca trenleri makinist olmayan çalışanlar kullanmış -rezaletin dik alası).
Merak ediyorum, bir gün polisler de çalışma koşullarını iyileştirmek isterse onlara kim su sıkacak, biber gazı bombası atacak?

25 Kasım’daki genel grevde eski pisliklerden Cemil Çiçek “Kamu hizmetinin durması affedilemez” demişti. E, anacım, sen de bir daha demokrasi’nin d’sini ağzına alma o zaman. Grevin doğası o. Kamu hizmeti duracak ki çalışanlar ellerinin güçlü olduğunu gösterecek. Hükümet nasıl en ufak eylemde güç gösterisi yapıyor, bu da pasif bir güç gösterisidir.

İtalya’da hayatın en olağan taraflarından biri sık sık yapılan grevlerdi. En fazla 2-3 ayda bir gün tüm trenler (yani ulaşımın belkemiği) durur. Sadece ana hatlarda tek tük çalışırlar. Bu önceden çok çok duyurulduğu için ona göre önlemini alırsın. Otobüsler, ptt ve diğer kamu çalışanları için de aynı durum. Grev hayatın bir gerçeği, olmazsa olmazıdır. Kamu işleri durmasın (welcome to online törkiş translations: “parababalarının işleri aksamasın”) diye o kamunun sahibi insanlar kötü koşullarda çalışmayı veya içlerinden bazılarının acımasızca işten atılmasını kabul etmek durumunda değil. Biz, söz işverene  gelince sonsuz derecede liberal bir özgürlükler ülkesi olduğumuzdan çok batıyor bize hakkını aramak.

Aynı durum eczacılara önerilen çözümde de geçerli: Kurumunuz aradan çekilsin, biz sizinle tek tek anlaşalım diyor devlet. O olayda da işin özü For You’lara dayanıyor gibi geliyor bana. Amerika’daki drugstore’ları burada da açmak isteyen hökümete yakın kişiler bir süre önce yakında yasaların geçeceğini düşünerek For You’ları kuruyor. Amaç, yasa geçince zaten açılmış olan dükkanları ve oluşmuş ağlarıyla onları drugstore’a çevirmek, böylece rakiplerin önünü kesmek. Bu uğurda da eczaneler ve eczacılar birliği de ayakbağı oluyor tabi.

6 yorum

  1. Itiraf ediyorum yaziyi okumadim. Soyle bir goz gezdirirken Italya’da sIk sIk grev yapildigina iliskin kismi gordum ki ben de Italyan arkadaslardan biliyorum; ozellikle trenlerin durumunu. Sonra aklima yine kac zamandir merak ettigim konu geldi; siz hangi alanda calisiyorsunuz? ODTU’den hangi yil mezun oldunuz? Hani bir sekil ortak tanidiklarimiz cikar mi diye merak ediyorum. Ciksa ne olacak onu bilmiyorum gerci. Sanirim daha cok akademik kariyer baglaminda benzer yollar izlemekte oldugum biri olarak gordugum sizin Turkiye’de de basarili ve mutlu olmanizi istiyorum ki kendi hayatima dair de ayni umudu koruyayim.


  2. hay ağzına sağlık…soracak olursan acaip demokratlar, özgürlükçüler falan. alevi açılımı yapıyorlar, alevileri kesmiş bir numaralı isimle; roman açılımı yapıyorlar, romanları evlerinden edip oraları parababalarına yedirme planları yaparken; rektörlerini hocalar kendileri seçmeli diyor cumhurbaşkanı sonra en az oy alanı atıyor…tam destek veren solcular manzarayı ne zaman görecek ve anlayacak. benim tüm derdim o.


  3. tavşan hanım, yorumunuzu okumadım ama odtü kelimesi gözüme takıldı bir tek:)
    demek istediğim, yazıyı yazan kişiye söylenebilecek en kötü sözü etmişsiniz.
    neyse, sizin gurbetlik bir durumunuz var da pek büyütmeyeyim diyorum.

    bu arada ben bilkentliyim esastan. gerisini de merak ediyorsanız, kendimle ilgili en önemli şeyleri) sağ üstteki simon templar sayfasında anlattım. orada olmayan birşeyi de merak ederseniz oradan mail, olur mu?


  4. merhaba özdencim, naber, demek istedim sadece.


  5. ne olsun…kızımı büyütüyorum 🙂
    hal hatır soranların çok olsun 🙂


  6. Onlar sadece kendilerine demokrat. Ya bizden olursunuz ya da sizi sürüm sürüm süründürürüz parolaları…

    Severek okudum yazınızı. İyi yıllar…



Bir Cevap Yazın

