h1

Uzlaşma

2 Şubat, 2010

Uzlaşma, Oğuzhan Tercan’ın Abdi İpekçi cinayetini işlediği belgesel filmiydi. Üniversitenin ilk yıllarında sinemada izlemiştim. Biraz ses getirmişti ama daha çok Berhan Şimşek’in oyunculuğuyla. Tabi ki filmi izleyen çok azdı. Berhan Şimşek, Ağca’yı oynamaya hazırlanan bir aktörü canlandırıyordu. Halil Ergün de Abdi İpekçi’yi.

Filmi çok vurucu ve etkileyici bulmuştum. Adı hemen unutulduğu için de (o suikastten bahseden birçok programda görüntüleri kullanılsa da ismi anılmaz) hep yaymak, göstermek istemiştim. Çok zor hatırladım, ama yanılmıyorsam odtü’deyken göstermiştim bir yıldönümü (ne korkunç!) civarı. Tabi ki birkaç kişi anca gelmişti.

Can Dündar, Ağca’nın çıkışından beri bu cinayetin izini sürüyor. Bugün de Abdi İpekçi’nin kızı Nükhet İpekçi’yi çıkardı. Her kelimesini özenle seçen, her bakışı, sesindeki her tonlama anlamlı, ne güzel bir insan:
“Bir hikayede kısılı kalmaktan. Bu hikayeyi bir türlü bitirememekten. Ve çok kalabalık bir hikaye”.
“Birilerinin kahramanı birilerinin öldürücüsü oluyor -katil sözünü biraz fazla kullanıyoruz)”.
“Öldürme işine karışanlar arasındaki dayanışmaya çok imrendim”.
“Ağca’nın kardeşi önceki hatalı salıverilmesinde öfkeliydi, şöyle bir söz etti: ‘6 çocuğum var, 6’sı da Ağca olacak.’ Biz yakalamak, hapsetmek, hapislerde çürütmenin ötesinde şifayla ilgili, daha şifahi birşeyler düşünmeliyiz”.
“Öldürenler, kaçıranlar, gizleyenler, örtenler, bu bir cinayeti işleyenler o kadar kalabalık ki”.
“Şimdi siz bir-iki isim daha söylüyorsunuz, ben artık daha fazla isim kaldıramıyorum”.
“İpekçi ve Ağca aileleri ikileminden çıksın. Bu hafta o kadar çok spiker İpekçi yerine Ağca, Ağca yerine İpekçi dedi ki.”

Hasan Fehmi Güneş o belgeselde de konuşmuştu, benzer şeyler söylemişti. Kendisine hep sempatim olmuştur. Ama bugün onun yanında o kadar soğuk, o kadar politikacıydı ki.

Sonra Nükhet İpekçi babasının gömleğini çıkarınca zaten sözler düğümlendi.

3 yorum

  1. Sabah haberinde gördüm, gece seyretmemiştim programı. Nasıl sakin bir taraftan da nasıl çaresiz, üzgündü Nükhet İpekçi. O gömleği bağrına basışı…


  2. Uzlaşmayı Beyoğlu’nda bir sinemada izlemiştim. Etkileyiciydi.
    Ama kızının kucağındaki o gömlek…Ne denebilir ki…


  3. ali kırca sevimsizi, “ağca nın katilleri” gibisinden birşey dedi. midem kaldırmıyor.



Bir Cevap Yazın

