h1

O ‘askeri işgal altında olduğunuzu anladığınız’ anlardan biri

5 Haziran, 2010

Eski ev arkadaşlarımdan Kate Filistin’de birkaç aydır, gönüllü olarak. Şimdi Beytlehem’de (Bethlehem, Beytüllahim) İngilizce öğretmenliğine başlamış geçici olarak. Bir arkadaşı ona noel kartı göndermek isteyince orada posta alamadıklarını bir türlü anlatamamış ona. “it was one of those: ‘you know you’re in a military occupation when’ moments” diyordu.


(Kate, bir Hristiyan barış örgütü görevlisi ve İsraelli yerleşimcilere karşı korunmaya çalışan ve ailesiyle mağarada yaşayan bir Filistinli)

Bununla ilgili yazmış: Georgia Tech’ten birkaç öğrenci bir deney yapmış. Ulaşılmaz gördükleri, dünyanın farklı taraflarından 5 yere çikolata dolu paketler göndermişler, varolan 4 şirketi de kullanarak. Gönderdikleri yerler:

– Pitcairn Adası: Pasifik’in ortasında bir Britanya Denizaşırı Topraklar üyesi bir ada.
– Hartum: Sudan’ın başkenti
– Alma Ata: Kazakistan tabi (bu biraz gereksiz olmuş)
– Uluru: Avustralya’da, bir milli parkın ortasında, en yakın şehre 335 km. bir yerli oluşumu
– Gazze.

Tabi ki Alma Ata’da bir sorun olmamış, 3 günde varmış paketler, Uluru’ya 7 günde. Amerika’nın ambargo uyguladığı Sudan’a sadece devlet PTT’si USPS göndermiş paketi, yaklaşık 3 haftada. Diğerleri iade etmiş. Pasifik’teki Pitcairn Adası’na yılda sadece 3 kez ulaşıyormuş posta. Yine sadece USPS yaklaşık 8 ayda ulaştırmış paketi, diğerleri iade etmiş. Gazze’ye ise USPS sistemlerinde olmadığını söyleyerek kabul etmemiş, 3 ticari şirket ise iade etmiş.

Gazze’de kelimelerin ardına saklanamayacak bir insanlık dramı ve suçu olduğu kesin. İsrail’in politikaları hakkında herhangi bir söz etmeye gerek yok sanırım. Ama konu o değil ki.

F. Gülen’le bu konuda aynı fikirde olacağımızı hayatta beklemezdim. Ben onun gibi ifade etmezdim (“faydalı sonuçlar doğurmayacak şekilde otoriteye baş kaldırmak” demiş o), ama sonuçta aynı kafadayız. Otoriteye baş kaldırmalı ama ne uğruna? Bakışları Gazze’ye çevirmeye yaradığını iddia edenler olabilir, ama onlara da aynen bu soruyu sormak lazım.

Bu sonucu önceden bekleyen bir ben miydim, bilmiyorum, ama İsrail o gemilere izin vermeyeceğini ve güç kullanacağını bir hafta önceden ilan edeli beri karşısında gösterilen inatla böyle bir vahşet bekliyordum. Çünkü İsrail’in neler yapabildiğini de biliyoruz. Bu durumda bu eylem bir intihar eylemine, şehitlik gösterisine dönüşmüş olmuyor mu? İşin içinde birçok ülkeden iyi niyetli insanlar da olduğu belli. Ama düzenleyicilerin, mesela İHH’nin amacı sanki zaten buymuş gibi duruyor sonrasında. Daha olay olmadan devlet, kendi bayrağını taşıyan gemilere nasıl izin verir diye düşünüyordum. Ama  o ölüler üzerinden mağduriyet çıkışı yapmak sankibizim hükümetin bekleyip de bulamadığı bir fırsattı.

Hamas’a bu kadar yakın bir hükümete sahip olmaktan hicap duyduğumu van minüt vakasında söylemiştim. Bu sefer iyice açık davrandı, hayatını mağduriyet üzerine kurmuş olan Tayyip (tam popülist bir laf edeceğim ama, Harvard’da gördüğüm Bilal pek de mağdur görünmemişti bana) “Hamas terör değil, direniş örgütü” demiş. E, o zaman pkk için de aynı şeyleri diyenlere diyecek en ufak sözün olamaz.


(-İsa’nın doğum yeri olduğu iddia edilen- Beytlehem’i (Bethlehem, Beytüllahim: bizim Türkçe İncildeki ilkini kullanmamız, Arapça olan 3.sünü kullanmamızdan daha doğru bence) çevreleyen ve Kudüs’ten ayıran duvar)

[Bir sevdiğimin de o gemilerde tanıdıkları olduğunu yeni öğrendim. Umarım iyilerdir. Sırf onun endişeli bekleyişi bile ne uğruna dedirtmeye yeter bana.]

7 yorum

  1. Seni blogger kanalı izlemenin bir yolu yok mu? Word press’e kayıt dahi olup olayı çözememiş olmamı cehaletime değil körlüğüme ver!


  2. özel baktım valla. hiçbir blogu hiçbir vasıtayla takip etmediğimden, özlediğime bakan biri olarak.
    dashboard’da altta add blogs to follow diye bir yer var. oradan url’i ekleyebilirsiniz.
    ya da gugıl reader.


  3. bu arada, gugıl reader vasıtasıyla yeni yazılardan haberdar olmakta bir mahsur yok da yazıları oradan okuyanları hiç tasvip etmiyorum. ben her yazıyı yüz kere değiştiriyorum ilk yayınlamadan sonra. hatta daha yarım oluyor başta. sonra, ben burada nasıl göründüğüne dikkat ederim, orada bambaşka durur.


  4. Cevap için teşekkürler! Bu benim uzun zamandır rastladığım en iyi bloglardan biri o nedenle unutmayayım diye böyle bir yol ve çözüm önerisi istemiştim. Bir de yazılanları hemen fark edebilmek isteğindeydim. Dashboard ve çevresini ben de el yordamı ile aramıştım, sonuç hüsran. google reader kullanmıyorum. Kendi blogumda “izle”mek şeklinde bir seçeneğim var. Birini gözetlemeye kalktığımda ona tıklıyor, ardından her yazdığından anında haberdar ediliyorum. Bence şahane bir şey…
    Netice olarak şu cevapları okuyabiliyorsam blog adresini ezbere almışım demektir. Şimdilik tehlike yok yani. 🙂 Ha dersenz ki o kadar beğendiysen bir kenara yazar takip edersin, ben o yazdığım kenarı unutan bir tipim. Bu vesile ile yazılarınızın gözlerinden öperim.


  5. Becerdim ben bu işi! (Becerdim diyip üstlendiğime bakma, söylediğin yolla halloldu neticede.)Demek ki benden yine bir cacık olmazdı. Internet dünyasında yeterli kıvraklığı hala elde edememişim. Sağlıcakla,


  6. teşekkür ederim sözlerinize. yazılarım da ayrıca teşekkür eder.

    blog adreslerini ya da adlarını hatırlamak bir süre sonra çok kolay olmuyor. çok doğal bu. ben babadan kalma yöntemle bookmarkları kullanıyorum.


  7. Gitmeden aileler ile vedalaşmalar, vefatlarının ardından aileleri tarafından ortaya atılan/çıkan “Şehit olmaya gidiyorum,” temennileri, sonra bir anda ortaya çıkan irili ufaklı Filistin bayrakları olayı ilk duyduğum anda yaşadığım şaşkınlık ve üzüntüyü azaltıp azaltıp “Kızım sen de ne safsın, hemen her şeye inanıp üzülüyorsun,” a dönüştürdü. Olan biten her şey ne kadar da çirkin…

    Sen daha iyisindir umarım.

    Sevgiler



Bir Cevap Yazın

