h1

Türkei: Jekyll or Hyde?

15 Ocak, 2011

Evvelsi gün BBC’yi açtığımda James Nesbitt vardı. James Nesbitt’in kötü bir iş çıkardığını veya kötü bir işte yeraldığını henüz görmedim. Sinelistedeki en sevdiğim aktörler listesinde de vardı. Ama dizi neymiş, yeni mi başlamış? Eskiden teletext vardı, kolaydı programı görmesi. Ama bbc kaldırdığından hemen bilg. başı: Jekyll’mış dizinin adı. Jekyll, hmmmm…

İyi dizi (Çarş. 22:40), başarılı bir makyaj (Mr. Hyde hem o hem değil), ve iyi bir oyuncu için bulunmaz bir rol: duble sen.

Çok dinlediğim bir lise kasedimde Jekyll&Hyde diye bir şarkı vardı. Akılda kalıcı, hareketli bir şarkıydı 70’lerden. Bir arkadaşımın kaydettiği bir kaset olmalı, kimin söylediğini bilmiyordum. Onu hatırlayıp aradım. Ama gugıl’ın da yetersiz kaldığı durumlar oluyor. Birçok farklı arama, wikipedia filan fayda etmedi. Bir gün sonra tam lise grubuna sormak üzereydim ki son bir aramada buldum. Ara etmeden şu dolu dolu şarkıyı da çalayım.

_________________________

Bir süredir anlatmak istediğim bir şey var. Ankara’ya giderken Bornova’da bir alışveriş merkezinin çıkışından geçiyorduk. Bir araba araya girebilmek için bekliyordu, ben de yol verdim, sonra da devam ettim, ama o arabadan hemen sonra bir araba daha fırladı birden, son anda durdum. İnsaf deyip devam ediyordum ki bir araba daha çıktı aynı yerden ve direk yandan giriyordu, aramızda santimler kaldı. Durup dönüp baktım. Gerçekten yuh. Az ileride kırmızı ışıkta da bir önce fırlayan arabaya arkasında durduğumda korna çaldım. Tüm yaptığım buydu. Ama sonraki 10 km.de aynı araba dönüp dönüp önümü kesti 2 kez. Annem delinin teki gibi birşey diyordu, ben hiç emin değildim. Bu insanlar etrafımızda gördüğümüz insanlar, televizyonda yarışmalarda ne iyi insan dediklerimiz, komşularımız, tanıdıklarımız, bir yüzleri de bu, gibi geliyordu bana.

Böyle nefretsel şeyler hissettikten birkaç saat sonra TRT fm’de bir program başladı, Yol Manzaraları (Cmt. 6-8). Sunan güzel sesli kadın telefon açanlara yol arkadaşım diye sesleniyordu içtenlikle. İlk arayan adam “Hatay’dan kız aldık, Antep’e doğru yoldayız diyordu, arabadan bir mutluluk hali geliyordu. Bu ülkeyi niye seviyorum ki ben diyor ya insan, mesela bir önceki paragrafın sonunda, işte böyle şeylerden diye cevabı geliyor. Ama bilemiyorsun, hangisi gerçek yüzü, Dr. J mi Mr H mi?
Hangisine göre davranacağız, ilkine göre kaçıp gidecek miyiz, ikincisine göre kalıp sevip okşayacak mıyız?

6 yorum

  1. yine çok güzel bir konu ve yine çok güzel anlatmışsın. üzerine sayfalarca yazabilirim. ben arabayla trafiğe her çıktığımda (yaya olarak da gerçi) memleketimin insanlarından nefret ediyorum. şimdi yurtdışındayım ve burada yaya olarak gördüğüm saygı her gün çok acaip bir şey yaşıyormuşum gibi beni hayrete düşürüyor. nasıl oluyor da buralarda oluyor? gerçi sadece trafikte değil günlük hayatın her alanında insanlar o kadar kibar o kadar saygılı ki…


  2. evi su bastığında bizi hiç tanımadığı halde gelip evdeki suyu boşaltmama yardım eden alt kattaki teyze yüzünden seviyorum ben de herhalde. memleketimden insan manzaralarından ilk aklıma gelen 🙂


  3. sine liste’yi de bu sayede öğrenmiş oldum.


  4. özden, burası yorumlara kapandığında bile özlenen bir yorumcu isin sen.
    benim de dediklerin üzerine diyecek çok şeyim oldu, ama onları bir yazı yapayım en iyisi.
    bana da garip gelen buradaki inanılmaz (saygısızlıktan öte) yaşam hakkının hiçe sayılması. evin dibinde küçük bir kavşaktan yürüyüp geçiyorum, diyelim iki günde bir. bana yeşil yanıyor, ama sağa dönenlere de yanıyor aynı anda (tamamen araçlara göre düzenlenmiş sistem). ben geçerken geçmeye kalkışan, üstelik beni görünce en ufak yavaşlamadan dibimden gaza basıp geçen o kadar çok oluyor ki. ben diyelim hızla yürüyüp geçmesem, şaşırıp kalakalsam yerimde, adam üzerimden geçecek. ve en ufak umurunda değil bu.

    ama seninki de çok uygar yer canım:)


  5. demek ki neymiş, reklamın hiçbir miktarı yeterli değilmiş. çünkü bu sineliste’den bahsettiğim 10. yazı olmuş. şu da ilki.


  6. bak şimdi mutlu oldum. saolasın…
    ezmesinler seni:)

    hakkaten benim şimdiki yerim çok uygar. çok seviyorum. memlekete dönüş yaklaştıkça nasıl adapte olucam diye düşünüyorum:)



Bir Cevap Yazın

