h1

Cold Blooded Killer *

19 Haziran, 2011

Herhalde daha önce hiçbir konuda 3 kere üstüste yazmamışımdır diye düşünüyordum (2006 dünya kupasında yapmışım bir tek). Bir hafta içinde Tayyyip üzerine bir bombardıman olmuş oldu. Ama seçimden önce veya sonra böyle bir fikrim, adama iyice bir yükleneyim diye bir kararım yoktu, önce Hopa olayları ve NTVsöylentileri canımı sıktı, sonra da iki gün üstüste çok sinir bozucu yazılar çıktı karşıma, alttaki Sevim Tanürek olayı ve bu.

Olay, NTV’nin seçim öncesi Tayyyip’le yaptığı söyleşide geçiyor. Çok kısa bir bölümünü seyretmiştim o gece. Bahsi geçen bölümü öğrenince resmen kanım dondu, konunun aynen öyle geçtiğini kendim görmek isteyip arayıp buldum.

Bu videoyu kesinlikle seyretmeniz lazımSeyredin ki Sevim Tanürek olayında yaptıklarından bahsedilen, ama kendisini görmediğiniz kişiyi bizzat görün.
Söyleşinin o kısmının dökümü ntv’nin sitesinde de var, ama seyretmekle mümkün değil, aynı şey değil. Söyleşinin o kısmının başlangıcında Tayyyip’in yüzündeki sırıtır ifadenin konuyu duyunca nefret hissine dönüşmesi; Ruşen Çakır’ın yürek paralar “Ama öldü efendim” (yani ‘bari arkasından konuşmayın’) deyişi; o ve hayatını kaybeden öğretmenin ailesi herhalde sadece bir rahmet dilenmesini, çok üzüldüm denmesini ve en fazla (hiç yapmayacak olsa da) “olayları araştıracağım, bir hata olmuş mu bakacağız” denmesini beklerken Tayyyip’in hemen “Bilmem” diye atlaması; o kibir, ve konuyu savunabileceği, Kılıçdaroğlu’na laf edebileceği tek noktaya getirmek için uğraşması, kendi kendisini doldurması seyretmeden anlaşılabilecek gibi değil. Seyredin ki 9 yıldır ülkenin en güçlü kişisinin, çeşitli magazinel görüntülerde, zafer zamanlarında o sırıtmasıyla beraber unutabileceğiniz gerçek yüzünü hep bilin, bilmeyenlere bildirin.

* {Başlık adamın katil olduğunu değil, o soğukkanlılığa sahip olduğunu (bir katil için kullanıldığında umursamazlığa, hatta psikopatça sonuçtan zevk almaya varıyor soğukkanlılık sözcüğü) söylüyor.}

4 yorum

  1. bu söyleşiyi eşim seyretmiş ve bana büyük bir öfke ve nefretle bu kısmı anlatmıştı.
    “adamın gerçek yüzü” bazılarının hoşuna gidiyor. bu halkın büyük çoğunluğu “emekli öğretmenin elinde taşla orada ne işi vardı” (liderin ağzı) zevzekliğinde zaten. al birini vur ötekine yani…


  2. evvelsi gün koray çalışkan söyledi bir söyleşide. akp’nin bir ist. mitinginde sempatizan bir gençle konuşmuş. “kanalistanbul’a inanmıyorum, keşke o parayı asgari ücreti artırmaya harcasalar” demiş. koray çalışkan “e, kılıçdaroğlu asgari ücreti artıracağını söylüyor” deyince “yok, yapamaz, yapılacak olsa tayyyip (başgan) yapardı” demiş. düşünce içi tutarsızlıklar bir yana, bu adamın forsu bu. mazlumun yanında diye gösterdi kendisini bir kere. ve kendisine inandırıyor, dediğini güçlü demesinin etkisi olsa gerek.


  3. herkes de bir “kılıçdaroğlu” yapamaz inancı var. nerden biliyorsun? sonra mazlum kim, bir baksana ikisinin de çoluğuna çocuğuna. ne aptal insanlar var.böyle zamanlarda solculuk falan da kalmıyor bende. ne yazık ki şunu diyorum: ne haliniz varsa görün…işsiz, yoksul, cahil kalmaya devam edin. sen kendi kurtuluşunun nerede olduğunu görmek için sadece biraz olsun durup düşünmezsen ben neden seni düşüneyim. çalştığım yerde kılıçdaroğlu alevi diye akp’ye oy verdiğini söyleyen adama ben nasıl sempati duyayım artık. (gördüğüm yerde nasıl halini hatırını sorayım) hem de bir alevi olarak…


  4. turnasol kağıdı işlevi gören olaylar ne kadar da iyi oluyor. başka türlü tanıyamayacağın kişileri tanımanı sağlıyor.
    kılıçdaroğlu alevi diye yuhalatmak suç olsaydı bu insanlar da yaptıklarının farkında olurlar mıydı biraz? belki, ama yukarıdan ancak biraz etkili olabiliyor işte böyle şeyler.
    ben zaten ‘akil adamların yönetimine’ inanıyorum. bir nevi oligarşi.



Bir Cevap Yazın

