h1

100 numara: Yok artık LöBron James!

29 Haziran, 2012

1. Lö Bron:

Bu adamın hayranı çok ama seveni azdır, ben de o az’dan biri değilimdir. NBA’e geldiğinde yıldızının parlatılmaya çalışıldığı günlerde az hakem yardımı görmemiştir. Cleveland’la bizim Washington’ı 2 kere elemelerinin payı da var tabi. Sonra Cleveland’dan ayrılırken haftalarca şov yapması, kararını canlı yayından açıklaması o az sevenleri de tüketmiştir. Hatta Cleveland’da şehrin açık ara en nefret karakteridir o zamandan beri. Yıllardır finallerin en kritik maçlarında saklanması da hep dikkat çekmiştir.

Ama bu yıl farklı bir LöBron vardı. Çok konsantreydi, çok ciddiydi, tüm maçlara ağırlığını koydu, sadece kendisi oynamadı, takımını da oynattı. Hiç beklemesem de şampiyon oldular. Maçın son dk.sında, kazanacakları kesinleşmişken herkes kutlamalara başlamışken kenarda ne yapacağını bilmez şekilde zıplıyordu. Maçı yorumlayan Kaan Kural “iyi dansettiğini biliyoruz, ama şu an hiç koordinasyon kalmamış, saf serotonin etkisinde” diyordu. Ben bu kafayı istiyorum.

2. Cassano:

İtalyan futbolunun en harbi serserilerinden. Sahada, saha dışında çıkarmadığı olay kalmamıştır. Büyük yetenek olarak 16’sında profesyonel olup birkaç yıl sonra Real Madrid’e bile transfer olmuştu. Ama orada birşey yapamayınca birkaç sene önce gözden düşmüştü (denir ki real’deyken aldığı her fazla gram için kendisine para cezası vermişler). Ama sonra 2-3 sene önce tekrar dirilme eğilimleri gösterip Milan’a transfer olmuştu. Yine ama, bu sezonun başlarında kalp krizi semptomları gösterince hastanelik olmuş ve kalp damarlarından küçük bir ameliyat geçirmişti. -Kasım’da, hatta hayati riskleri vardı. Cassano olunca şaşırmamıştım. Nisan’daysa futbola geri döndüğü haberleri gelince şaşırdım. Sonra bu turnuvada kadroda görünce iyice şaşırdım.

İtalya milli takımında futbol dünyasının son kopuk karakteri ve yıldız beklentisi Balotelli ile forvette ikili olmuşlar. Çok da iyi anlaşıyorlar, Balotelli’yi o yollardan geçmiş biri olarak en iyi anlayacak kişilerden Cassano, Balotelli de ona abisi gibi davranıyor sahada. Ayrıca, sahada kolay yorulsa da arada yıldız hamleler yapıyor Cassano, dün gece Balotelli’ye attırdığı ilk gol gibi. Ama benim en çok dikkat ettiğim şey, eskiden sürekli hakemle ve rakiple kavga eden olay adam gitmiş, sanki ermiş biri gelmiş. Sürekli gülümsüyor sahada. Bu hastalıktan sonra yeniden doğmuş gibiyim diyormuş. Ben onun kafasını da istiyorum.

3. Rosol:

O kim? Gerçekten kim? BBC’de de aynen böyle, kim bu Rosol demiş. Zaten o da bir süre kendi isminden çok Nadal’ın adını duyacak. Nadal, yani, dünyanın 2 numarası, Cokoviç ile iki yenilmez isimden biri, son 10 grand slam’in 5’inin şampiyonu, 3’ünün finalisti, son 6 Fimbildin’da 3 kez şampiyon, 2 kez finalist (birine sakatlıktan katılmamıştı), 5 yıldır grand slam’lerde sakatlık hariç çeyrekten azını görmemiş bir kişilik. Rosol’sa dünyada 100. sıradaymış, 6. kez katıldığı Fimbıldan’da bu yıl ilk maçını kazanmış Nadal’la eşleşmeden önce ilk turda.

Dün, İtalya-Almanya maçının devre arasında gördüğüm 2-2’ye şaşırmıştım, Nadal nasıl 2 set vermiş diye. Maç bitiminde son seti izledim ve iyice şaşırdım. Rosol, hiç acemi hareketler göstermeden çok iyi oynayıp kazandı. Maç bitti, Nadal ona sarılır, konuşur sanıyordum, hep mütevazidir çünkü, bir elini sıkıp hızla gitti. Kaybetmeyi sindirememişti. Bu arkadaşsa nasıl sevineceğini bilemiyordu. Fimbıldın da ağır yer sonuçta. Kibarca ve sakince selamlar verdi dört tribüne ama gözlerinden belliydi ki içi içine sığmıyordu. Ben işte, onun kafasını da istiyorum.

…………………………..


Bu da Rosol resmi aranırken başta çıkan, günün şanssız kişisi. Gerçi bahis gibi rezil bir sektörle ilgilenen kişi, hele de herkesin yapabileceği yorumları uzman gibi yapıyorsa bunu haketmiştir.

Bir Cevap Yazın

