h1

Şafak Pavey for Cumhurbaşkanı

20 Temmuz, 2012

İşin mantığı bir yana, ilk duyulduğu anda inanılmaz gelmiyor mu insana? Benim gözlerim yaşardı. Bir seçim bu kadar anlamlı olabilir. Güzel olur, nasıl nasıl sevinçli olur.

Fikir tamamen benim, ama kurultayda en çok oy alan 4. kişi olduğuna göre parti de, ülkenin önemli bir kesimi de hoşlanır bu fikirden.

Ama diğer yandan, cumhurbaşkanlığı siyasi kariyerin sonu demek. Bir cumhurbaşkanının görevi bittikten sonra milletvekilliğine dönmesi uygunsuz olur. Oysa, Şafak Pavey daha gencecik.

Sonra, ne yazık ki biraz fazla partizan. Buna benim, söylediği şeyler yönünden bir itirazım olmaz. Ama ne zaman dinlesem konuları akp’nin yaklaşımları üzerinden anlatıyor. Ben de bir kere kendisine yazdığımda (sesimi duyuracak kişi bulamadığım “işitme engelliler için televizyon yayınlarında altyazı zorunluluğu” fikrini yazmıştım) yine akp’nin meclisteki tavrından dem vurarak cevap vermişti. Oysa ‘ona rağmen’ veya ‘bu durumda’ şeklinde yaklaşmalı konulara.

Bir de tabi ne yazık ki tecrübe meselesi var. Şafak Pavey ileride müthiş bir cumhurbaşkanı olabilir. Ama en çok tecrübe ve politik yaklaşım isteyen mevki için şu an deneyimsiz olabilir.

Ama hayali de güzel. Kadın olsun da erkek gibi kadın olmasın, Pavey gibi güleryüzlüsü olsun.

__________________________

Ben sosyal demokrasiyi, hatta belki de siyaseti Fikri Sağlar, Ercan Karakaş, Aydın Güven Gürkan’la tanıdım. Sonuncusu ne yazık ki hayatını kaybetti. İlk ikisi de Baykal’ın partisinden ve ülkesinden yıllarca mahrum ettiği insanlar. Baykal ayrılınca bari, niye hemen partinin içine dönmediler, hiç anlamamıştım. Sanırım Kılıçdaroğlu, klasik parti içi tutuculuğu aşması gerektiğini ve bazı değerleri farkedemedi. 

Şimdi Karayalçın’la beraber Ercan Karakaş ve hiçbir listede olmamasına rağmen çok yüksek oy alan Fikri Sağlar parti meclisinde. Belli ki o aktif ve sol shp’yi özlüyor herkes.

Bu arada, Fikri Sağlar, Ercan Karakaş ve Aydın Güven Gürkan’dan çok önemli birşey daha öğrenmiştim ben. Sağlam ve eşitlikçi bir tavrı olan bir politikacı olursanız güzel bir oyuncu eşiniz olabilir: Serap Sağlar, Müjde Ar, Serap Aksoy.

Bunları yazarken Fikri Sağlar’ın kızı ile olan hikayesine rastladım. Kızı Gerçek Sağlar da oyuncuymuş ve eşinin ilk evliliğindenmiş : 

Serap hanıma bu kadar aşık olmasaydınız, Gerçek’i yine de kızınız olarak kabul edebilir miydiniz?
Fikri S.: Tabii ki Serap’a duyduğum aşk çok etkili oldu. Aksini düşünmek mümkün mü? Sevdiğim kadının çocuğu benim de çocuğum oldu. Annem Serap’la evliliğimize uzun süre karşı çıktı. Serap sanatçı olduğu için böyle bir yaklaşımı vardı. Ben tabii siyasette iyi bir gelecek vaat ediyorum. Bekarım. Her gün bana başka bir temiz aile kızını gösteriyorlar. Ben de bu işten biraz hoşlanmıştım. O olmaz, bu olmaz derken, ablam bir gün “Ben fala baktırdım. Bu zaten sokaktan birisini görüp evlenecek” dedi. Ve sonunda da Serap’la gerçekten sokakta tanıştık. Serap benim bir arkadaşımın kardeşiydi. Annem sonradan Serap’ı çok sevdi. Tabii o dönem çok sıkıntılı günler geçirdik. Ben genel başkan yardımcısıyım o zamanlar ve üzüntüden yataklara düştüm. “

One comment

  1. Ne diziydi kurşun yarası 🙂



Bir Cevap Yazın

