h1

Washington’ın ortasında kaldırım çökmüş, bir kişi ölmüş

24 Temmuz, 2012

Washington’ın ortası, işte Beyaz Saray var, DünyaBankası-IMF, birkaç bakanlık, kamu kuruluşunun merkezi yakınlarda, mesela KızılHaç’ın, yardım kuruluşu USAid’in merkezleri var, büyük lobiciler var, hep aralıksız kocaman binalar, hep beton. O binalardan birinden çıkıp metroya gitmekte olan bir adam kaldırım çökünce hayatını kaybetmiş.

Pek inandırıcı olmadı, di mi? Ben yazdım, kendimi bile inandıramadım. Bilim kurguda görseniz saçma gelir.

Peki, Londra’nın ortası desem? Piccadilly-Trafalgar arası, Scotland Yard, 10 Downing Street, St.James Park filan, iş çıkışı modern klasik çizgili takım elbisesi ve yaz olmasına rağmen şemsiyesiyle yürüyen bir İngiliz… fazla zorluyorum, farkettim.

Almanya desem imkansız, İskandinavlar düşünülemez. Güney Avrupalılardan biri desem daha mı inandırıcı olurdu? Portekiz-İspanya da olası gelmedi bana. Roma’nın altı antik şehir diye olabilir gelmesin, onlar da çok zaman harcar güvenliğe.

Bu olay nerede olsa hiç şaşırmazdık? Güney Amerika? Arjantin deseniz onlar G.Amerika’nın Avrupalısı gibi geliyor bana. Rio, kenar mahallelerinin yoksulluğuyla aklınızı çelmesin, şehrin ortası demiştim. Onların gelişmişi bizden gelişmiş olmalı. Ama Meksika deseniz belki.

Ama Hindistan, Pakistan veya G.Afrika Cumh. hariç tüm Afrika kıtasında olsa bu olay, en ufak şaşırmazdık sanırım.

Gazeteleri geç okuyorum bazen. Bu haberi de evvelsi gün kaza raporu haberiyle öğrendim. Meğer, bir ay önce Ankara’nın en orta yerinde, meclisin, birkaç bakanlığın, Genelkurmayın ortasında, Hava Kuvvetleri’nin önünde, hergün binlerce memurun yürüyerek Kızılay’a gidip geldiği yolda kaldırım çökmüş, mecliste bir inşaatta çalışmaya başlamış bir işçi hayatını kaybetmiş. Hazırlanan rapor da “tam o anda oradan geçmesi aksi tesadüf” ifadesini kullanmış.

Metro kazısı nedeniyle o bulvarın 10 Haziran’da kapatılacağı söylenmiş, sonra kapatılma 25 Haz.’a ertelenmiş, çökme de 22’sinde oluyor. Kazadan sonra hemen kapatılmış tabi.

Bu ülke insanın aklını, mantığını çok kötü zorluyor. Ve bu sürekli oluyor. Daha geçen hafta iki farklı yerde metrobüs bağlantıları çöktü. Birinde birkaç kişi düştü, yaralanan olmadı, diğerinde bir işçi öldü, ikisi yaralandı. Ayrıca, bu son olaydan birkaç gün önce meclisin kanalizasyon bağlantılarını yapan bir işçi daha toprak altında kalarak hayatını kaybetmişti.

