h1

Ne kadağ da pişkin Hayata ilişkin

1 Ekim, 2012

Haftalar önceydi, yine bir gecenin bir yarısı bir dizi bölümü izleyip basket oynamaya çıktım. Bir yandan oynuyorum, bir yandan şarkı söylüyorum. Aklım takıldı, fikrim takıldı, Güzel gözlerine aklım takıldı. Aklım kimseye takıldığından değil, ömrü hayatımda tek bir Gencebay şarkısına da play dememişimdir; ama dizinin son sahnesindeki şarkıya fena takılmıştım.

Bir şut, aklım takıldı, bir turnike, fikrim takıldı.  O sırada sanki sesim yankılandı. Topun, file yerine duran zincirden geçmesini bekleyip döndüm, saha kenarına atılmış plastik şişe yığınını toplamaya gelmiş genç bir arkadaş: “yeşil gözlerine aklım takıldı. Bir yandan eyvallahh yaptık karşılıklı. Sonra, yandan başka bir ses katıldı, döndük ikimiz de. Bisikletli genç bir çift, önce biri, sonra diğeri, birbirlerine bakarak: “Dün gece hep seni, seni düşündüm“, “Söylediklerine aklım takıldı. Hemen kortun dibindeki bir masada oturan dört sap atıldı: “İçimi tarifsiz bir korku saldı, Aşkımı düşündüm, aklım takıldı“. Bahçıvan amca çimlerin sularını açmaya gelmişti, “Açık konuş benle, doğruyu söyle, Ne bu tavırlar, bu gidiş böyle“. İleride içip zom olmuş tipler arabalarını çalıştıramıyordu bir türlü, bi iter misiniz demekti asıl niyetleri: “Bir yanlışlık yaptım demedin amma, Şeytana uydun mu, aklım takıldı“.

Sonra nakataratı hep beraber söyledik “Aklım takıldı, fikrim takıldı, yeşil gözlerine…” O sırada beyaz bmvvv’sini yol kenarına parkedip gözlerini bana dikerek anlamlı anlamlı bakan abi dikkatimi çekti “… aklım takıldı“. İçimden topu bırakıp tüymek geldi mi? Geldi. Tüydüm mü? Evet. Topu bıraktım mı? Hayır.

Bu da bir İşler Güçler sahnesi oldu mu? Hem de nasıl oldu, anasını satiim.

Bu yazın hoş taraflarından birisi Ahmet Kural-Murat Cemcir oldu. Tanımıyordum, anca bir bölümde Behzat’a konuk olduklarından biliyordum. Gösterişli, hatta belki fazla gösterişli (diziden rol çalan) piyanist şantör ikili rolünde. Tam Angaralı oldukları oradan da belliydi.

Murat Cemcir’i yeni Sadri Alışık olarak görüyorum. Daha önce Efe’ye (Kavak Yelleri’nin Dağhan’ı) layık görmüştüm bu ünvanı, ama o sonra biraz yamuldu. Cemcir’den ümitliyim. Ahmet Kural daha bir jön, daha bir gösterişçi, ama bu haliyle de iyi bir Ayhan Işık-Sadri Alışık ikilisi oluyorlar.

İkisi süper, ama dizi sadece iyi. Bazen sıkılıyorum, komik olmaya çalışıp olmayan öğeler-kişiler de var. Ama gayet özenli. Bazen bir sahne beklemeyeceğiniz hoşlukta çıkıyor. Ben şu, diğer bir Gencebay sahnesine tav olmuştum mesela. Bu 2 dk.da (kısacık diye vurguluyorum) nasıl bir sakinlik var, ve orada kendilerini oynadıkları nasıl da belli. Ve sözlere bakınca (“ne ben işe gitsem ne sen ayılsan”) iyi ki basket kortunda bu şarkıyı söylememişiz.

Deminki sahne aynı zamanda bence diziyi en iyi temsil eden ve gerçekten bayıldığım şu sahneye de pas atıyor. İşte bunu sakın kaçırmayın. Sonra sorarım.

Reklamlar

12 yorum

  1. uzun zamandır gördüğüm en iyi dizi-film sahnesi buydu. 2.videodan bahsediyorum. çok komik, çok acıklı, müthiş.


  2. aynen, joni waynen abicim. yani ablacım. bu da ‘benden yaşlısınız’ der gibi oldu. kardeşim? kızkardeşim? yeğen?
    neyse, ben de aynı kelimeleri kullanacaktım yazıya koyarken. son zamanlarda daha hoş bir sahne gördüyseniz paranız iade, zamanınızı telafi ederim diyecektim.


  3. 🙂


  4. Kaç kez izleyeyim diyorum bir izleyemiyorum. Yaz boyu kendi kitlesini yaratmış sanırım, da ben kaçırdım. şimdi herkeslerden onların esprilerini , şarkılarını falan duyuyorum. ama geç kalmış olacağım endişesiyle bir türlü başlayamıyorum izlemeye. ama senin senaryoya bayıldım. Çeksene İsmail abii hooooop. 🙂 hah bak Leyla İle Mecnun’a da geçkaldım ben. ama bir İsmail abi var diyollaaa.


  5. beni de çok iter o kitlenin oluşması. ama itmesin. başlayın işte buradan. ben hiçbir türk dizisine başından başlamamışımdır (kavak yelleri hariç). öyle karmaşık bir olay örgüsü de yok. azıcık bilgi yeter. isterseniz yazarım ben. zaten öyle ahım şahım birşeyden bahsetmiyoruz.

    leyla ile mecnun’u hep bu diziyle anıyorlar. ben onun bu kadar ünlenmesinin-beğenilmesinin tez konusu olması gerektiğini düşünüyorum. demek bir nesil tamamen birbirinin aynı şeylerle büyümüş, farklı birşey görünce üstüne atlıyor. iyi de, farklı, iyi demek değil.


  6. Dizinin özetini yazın isterim aslında ben.


  7. başka isteyen yok sanırım. o zaman ben size maille yazayım en iyisi, burada yer kaplamaktansa (yorumdaki adrese).
    bu arada, siz daha önce de birara birkaç yorum bırakmıştınız, sonra kaybolmuştunuz, di mi? ama 2-3 yıl olmuştur. doğru mu hatırlıyorum?


  8. doğrudur 🙂


  9. işler güçleri başından yakalamamış olsam ve çok düzenli izleyemesem de şahane. bayılıyorum.arada yürürken içimden “fıtı fıtı” diye seslendirme yapıyorum kendime mesela 🙂 ikinci video süper gerçekten. benim hakikaten sms mesajiyla terkedilmis bir dostum var, ona gonderecegim bu videoyu. belki birgun boyle intikam almak nasip olur ona da 😛


  10. laf aramızda, pıst, fısıltıyla soruyorum, o dostunuz mozambik değil, di mi:))

    sms nedir ya? yani gerçekten sms bir ilişkide nasıl bir rol oynar ki bir de bitişinin yolu olur? ben neredeyim, sen nerelerdesin insanlık…


  11. ben seviyorum bu diziyi! haklısın kimi zaman uzadığı, sarktığı oluyor dizinin. bazen iyice dağılıyor filan. fakat sanırım bu iki karakterin sahiciliği (sadi’yi de seviyorum ben:) insana ekrandan geçiyor. yalan dünya’yı sevemiyorum mesela, o dizinin samimiyetten çok bir matematik üzerine kurulduğunu hissediyorum.

    bu ikilinin çalgı çengi adlı filmi vardı bir de. ben onu da çok sevmiştim!

    * bu arada söylediğin sahneyi izleyemedim, link çalışmıyor.


  12. evet, ikilinin hayranları çalgı çengi’den bahsediyor hep. ben adını bile duymamıştım onun. ilginç, ama herhalde burada değildim.
    yalan dünya sevimsiz, 2 dk. bile katlanamadım, denemedim de.

    zaten yazıdaki ilk videoda (sondan 2. paragraf) ben de tam bir sahicilik bulmuştum. orada belli kendileriydi.
    sadi’de de gerçekten samimiyet var. hayat hikayelerini okuyunca (ahmet kural’ın msm mezunu olması filan hariç) tam bir hayatla içiçe kavrulma durumları var. sadi dizi tutmasa kpds’ye girecekmiş mesela tekrar -daha önce memuriyete girip bırakmış.

    2. videonun kaldırıldığını yeni gördüm. neyse ki ben kaydetmiştim. şimdi vakitsizim ama 1-2 gün içinde ben bir yere yüklerim sanırım.



Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s