h1

Ha oranın sağcı lideri, ha buranın sağcı lideri

2 Kasım, 2012

Geçen hafta bugün, yok aslında birkaç gün daha önce Berlusconi’yi gördüm. Uydurmuyorum, gerçekten. Katedral karşısı bir anıtın dibine oturmuş, börek yiyecektim. Çok acıkmıştım ama börekler hafif bozulmuş gibiydi, onları güvercinlere bırakıp hemen ilerideki Galleria’ya girdim, bir pizza mı yesem diye. Galerinin içi olabilecek en pahalı markaların küçük dükkanlarıyla dolu, bir anlamda prestij mekanı. Birkaç restoran da var, ama pizza en ucuz şey olduğundan çok pahalı olmaz diye düşündüm. Hatta yola çıkmadan Milör’ün kitabına göz atmıştım da şehirde önerdiği 2-3 restorandan biri bu galerideydi, ben de daha turistiğini bulamadın mı diye laf etmiştim.

Neyse, bir dükkanın önünde kalabalık toplanmıştı. Birşey dağıtmadıklarına göre ünlü biri vardı içeride. Kim olabileceğine dair hiçbir isim geçmedi aklımdan. Neredeyiz, hmm, ona göre mesela Gisele Bündchen? Ama onun öyle hemen uzaktan tanınacak kadar belirgin bir tipi yok ki. Ben sokakta görsem tanımam mesela. Güzel kadın dersin de Gisele Bündchen demezsin -ki bence güzel de değil. Başka isim de aklıma gelmedi açıkçası.

Sonra bir dalgalanma oldu, dükkandan çıktı ünlü kişi. Göremedim ben başta. Kim dedim yanımdaki oğlana, Berlusconi dedi, tanımadın mı der gibi. Görmedim ki dedim. Sonra yakınımdan geçti ayan beyan. Bir numarası yok işte, bildiğin Berlusconi. Çıktığı mağaza da bir gümüşçüydü ve ismi Berlusconi’ye çok benziyordu, Bernasconi gibi birşey. Herhalde kendi dükkanı diye düşündüm. Adamın medya holdingi, hipermarket zinciri ve Milan’ı var, bir gümüşçüsü mü olamayacak? Değilmiş ama.

Aradan bir hafta geçmedi, hapse mahkum olduğunu okudum Berlusconi’nin. İşte, fena halde nazarım değer benim.


[galeriden vitrinler]

Tayyyip kadar kafa sız birini görmedim. %50 oyun var, cumhuriyet tarihinde olmayan bir destek bu. En yakın muhalefetin oyu maksimum %25. Ve sen hala gidip onların cumhuriyet kutlamalarına karşı şiddet uyguluyorsun. Adama oy veren biri olsam çıldırırdım herhalde (gerçi akp’ye oy verenlerin de aynı kafada -yani kafasızlıkta- olmasını beklemek gerek).

Tayyyip bu noktaya herkesle kavga ederek, tüm aykırı sesleri bastırarak, sindirerek gelmiş olabilir. Ama artık oraya geldikten sonra orada kalmak için yapması gereken şey, herkese gülücükler dağıtmak, açlık oruçlarını bitirmek için elinden geleni yapmak, ‘içerideki gazetecileri salıyorum’ (yani benim özgür yargım salıyor) demek. Ama onda o bakış nerde…

Türk televizyonları “Romney seçilirse” demeye başlamış olmalı. Kampanya aylardır sürüyor, ama son günler gelmeden haber olmaz bizde. Baştan söyleyeyim, öyle bir olasılık yok. Genel oy sayımı yakın olsa da sonucu delege sayısı belirlediği için, Obama da delege sayısında net bir şekilde önde olduğu için kaybetme olasılığı yok gibi. Belirsiz 7 eyaletin 2-3’ünü alsa yetiyor -ki anketlerde 4’ünde önde, 1’inde geride, 2’si ortada.

Bu delege sistemi de Amerikan sisteminin büyük saçmalığı tabi. Eyaleti 1 oy farkla bile kazansan eyaletin tüm delegeleri kazanıyorsun. Süper saçma bir sonuç (mesela Obama genel oyu %5 gibi abartılı bir oranla kaybetse ama delegede kazansa) çıksa da sistem tartışılsa; ama olmaz tabi.

Bizim basın da hep ‘hangisi kazanırsa bizim için iyi olur’ şeklinde bakar bu seçimlere. Bunun senin içini, onun içini yok, bir cumhuriyetçi dünya için kötüdür [bir demokrat da daha az kötüdür]. Bunu o kadar yaşadıktan sonra bir bilgiye dönüşmüş olması gerek artık. Herşeye de sıfırdan başlamayalım lütfen.

Bu arada, demin o gümüşçünün adını ararken rastladım: Galerinin ortadaki dört köşesinin üçünde Prada, Louis Vuitton, ve o Bernasconi, dördüncüde de bir McDonald’s varmış uzun yıllardır. -mış çünkü ben ilk gitmeden tam bir gün önce kapanmış. Galerinin sahibi belediye çıkarmış. McDonald’s da onlara 24 milyonluk bir dava açmış hatta. Açsınlar tabi, klasik bir seçkincilik örneği bu. Yıllar boyunca abartılı kiralarını almayı bilmişlerdir ama. Ama beni daha ilgilendiren kısmı, son gün beş bin kişiye bedava menü dağıtmışlar. Yemem aslında ama tüm bu hikayenin içinde çekici geldi. Börekler de bozulmuşken iyi olurdu.

Bir Cevap Yazın

