h1

Yıl 2012, Türk televizyonlarında ‘bira’ kelimesi bipleniyor (& o esnada Beyaz Saray’da)

6 Kasım, 2012

Behsat kardeşi henüz izlememiştim bu sezon. Star’ın sitesinden izlemeye başladım. Bir bölümde gördüm, yani duydum, ve inanamadım diyemem. Gayet inanılırdı ama istemedim inanmayı. Sitede bölümlerin bir de bipsiz versiyonlarını gördüm (markette bir de katkısız ürünler kısmı olması gibi birşey bu). Bir de oradan izledim, valla da öyle. Artık şarap kadehlerini, bira şişelerini buzlamayı geçmişiz, bira kelimesi bipleniyor.

Bunun direk bir yasak, rtük emri olup olmadığı (hiç sanmam) değil konu. Konu, kanalın artık ‘biz böyle yapalım da başımız ağrımasın’ oto-sansür noktasına gelmiş olması. Çünkü dizi uzaktan o kadar uyarıldı ki. Doğuş Holdink de enerji ihalelerine filan girerken hiçbir bir pürüz istemediğini ntv’den kovduklarıyla gayet net gösterdi zaten (aynı Newsroom dizisinin içeriği).

İnanamayanlara, bir de kendisi görmek isteyenlere iki sahneyi kaydettim, birleştirdim. Tam görmek isteyenlere birer de bipsiz versiyonlarını eklerim vakit bulur bulmaz (resmin üzerine tıklayınca oynar).

Aynı esnada Beyaz Saray’da: Obama bira ürettiriyormuş. Şu talk-showda David Letterman soruyor, doğru mu diye, doğru diyor. Peki diyor Letterman, yasal mı? Bilmem, ama çok lezzetli diyor Obama. Bir süre sonra Beyaz Saray’ın sitesinde aşçıları tarifi de vermiş, yine Beyaz Saray’da üretilen bal var içinde:

Bugünki (dünki) Radikal’in sürmanşeti “2. Florida sendromu mu” idi. Seçim çok yakınmış da tüm sonuç Ohio’ya kalabilirmiş. Bu adamlar çok mu saf (& bilgisiz), yoksa sırf gaste satmak için mi uyduruyorlar bunları?

Obama’nın Ohio’yu kazanma olasılığı %90’ında üstünde. Ama orayı kaybetse bile olur. Daha önce dediğim gibi, belirsiz 7 eyaletten 6’sında önde gözüküyor. Geriye kalan Florida da başabaş. Romney’nin de kazanmak için bunların 4’ünü-5’ini kazanması lazım. Yani, Romney’nin yeterli delegeyi bulma olasılığı %1-2 bile değil şu an. En olası sonuca göre de sonuç 303 – 235 olacak. Yarın biri bunu demişti dersiniz.

[Olasılıklı tahminleri şuradan görebilir, şurada da nasıl olursa sonuç ne olur diye oynayabilirsiniz.]

Bir Cevap Yazın

