h1

Ama ama, bu bir felaket, öyle değil mi?

21 Aralık, 2012

Herkesin felaketi kendine. Ben benimkini bugün yaşadım. Kainat güzellerini izledikten sonra bir karın rahatsızlığı başladı. Bir süre sonra korkunç bir bulanmaya çevirdi. Yıllardır bu kadar kötü hissetmemiştim. Griplerde filan böyle olmuyor. Birkaç saat titreme, yerinde duramama ve bulantıyla dolandım. Sonra -afedersiniz- tüm mideyi dışarı çıkarınca biraz rahatladım. O sırada öyle bir enerji kaybediyorsun ki o enerjiyi depolamanın bir yolu olmalı. İç organlar da arada dışarı çıkmak, hava almak istiyor. Bunu yerine getirince isyan bitti.

Sebep muhtelif:

– Üşüme: Yılın en soğuk gecelerinden biriydi ama kaloriferlerimiz yanmıyordu.

– Sakatat: Eski bir arkadaşımı Milör’ün bayıldığı bir meyhaneye götürdüm. Sakatat ağırlıklı bir yer. Gerçi kokoreç yemedik, uykuluk, ciğer filan. Onlar yapmaz bildiğim kadarıyla ama aynı yerde pişmiştir, kesilmiştir? Ama 2 gün sonra ortaya çıkar mı? Üşüme ile vücut zayıf düşünce belki.

– Kıskançlık: Kainat güzellerini kıskanan kadınlar fazla iyimser bir düşünce olur sanırım. Ama kıskanan erkekler olabilir. (aynı anlamda bir kıskançlık değil tabi, izlememi kıskanmak).

– Şevket: Çok iyidir Şevket. Ama terbiyelisi tehlikeli. Şevket-i bostanı yumurtalı terbiyeyle yapmıştı annem. 3-4 gün oldu, yumurtası bozulmuş olabilir dedi. Bilmem. Bence pişmiş yumurta yapmaz ama.

– Peynir: Yeni bir peynir almıştım. Pastorizasyon? Ama peynir de insanı hasta etmesin lütfen.

– Nazar: Bütün sebeplerin ana sebebi. Hatta başka sebep aramaya gerek yok. Tahlile versem midenizde nazara rastladık diye cevap gelebilir. Yıllardır görmediğin bir arkadaşını gördün mü dedi annem. Doğru valla, gördüm. Ama nazar değecek neyim var, hiç bilmiyorum. Hatta tamı tersine. Belki insan ister istemez güzel yansıtmaya çalışıyor hayatını. 

İşin kötü tarafı bitmedi. Sabah olmuştu ve o bitkinlikle baygın bir şekilde uyumak üzereydim. Ama apartmandaki tüm kalorifelere bir zımbırtı takılacaktı bugün. Kalorifer de bildiğiniz gibi başka şeye benzemiyor. En uzak dairede biri kalorifere metalle vursa senin evinde tınlar. Ben dalıyordum, üstte, altta bir yerde kalorifere çekiç darbeleri iniyordu. Akşama dek sürdü 140 kalorifer peteğine çekiç indirmeleri. Çizgi filmlerde olur böyle şeyler. Adamın başına gelmedik kalmaz. Pembe panterin çizgi filmlerde kafasında bulutla gezmesi gibi.

________________

Ankara Emniyeti hocam Ahmet Acar’a laf etmiş, “odtü rektörlüğü olayların önüne geçemedi diye”. Rektörün işinin olayların önüne geçmek olmaması, olayların direk polis tarafından çıkarılmış olduğu, ve onun odtü’nün son yıllardaki en çok öğrenciden yana rektörü olması var tabi. Ama bunlar bir yana, tezimi yazarken olsa muhtemelen ben de Ankara Emniyeti’ne destek çıkardım. Şöyle bir içim ferahlardı.

One comment

  1. geçmiş olsun…



Bir Cevap Yazın

