h1

Gideyim, döndüğümde devrim olmuş olsun

20 Haziran, 2013

Hepimizi mi gazlayacaklar? Hepimizi mi sulayacaklar? Hepimizi mi soruşturacak, hepimizi mi içeri alacaklar?

Yok, bir yerde gazları bitecek (ki bitmiş, 130 bin gaz bombası atılmış, 100 bin almak için ihale açacaklarmış), çevik kuvvetleri yetmeyecek. O zaman ne yapacaklar? Internette bir yerde aynı sözleri söylediğimde “o zaman ne yapacağımızı görürsün” diye bir tehdit yolladı tanımadığım birisi. Ama dikkat edin, hiçbir şey yapamadılar. Nasıl 2 hafta boyunca hiçbir şey yapamadıklarsa yine yapamayacaklar. Onlar hep polisin arkasına sığınır çünkü. Tomaların arkasında ilerleyenler, tomanın suyu bitince ondan hızlı kaçacak.

_________________________

Dün & evvelsi gün iki foruma denk geldim. Biri Karşıyaka Bostanlı’da, diğeri Alsancak Gündoğdu’da. Çok hoş bir his, beraber birşeyler yapmak, başka türlü hayatta konuşmayacağın insanları dinlemek, onların seni dinlemesi. Arada sık sık insanların birikmişliklerini boşalttığı, gereksiz şeyler anlattığı sahneler oluyor, kendimi Amerikan filmlerindeki alkolikler dayanışması toplantılarında gibi hissediyorum. Ama onun dışında birilerinin neler yapabiliriz deyip tamamen iyiniyet üzerine kurulu şeyler söylemesini dinlemek inanılmaz içaçıcı. Sırf insanlar arası konuşma eşitliği, o demokrasi anlayışı bile tek başına çok güzel.

Ki zaten benim bulunduğum topraklar bunun beşiği. 2 avm’nizin adı Forum ve Agora. Hangisi hangisiydi hep unutuyorum, biri antik Yunan, diğeri Roma’daki karşılığı (Forum’a Giderken Komik Birşey Oldu diye Roma’da geçen bir film olduğuna göre o Roma, agora Yunan). Burası karşıdaki Atina ile beraber antik Yunan’ın demokrasi medeniyetinin beşiği.

2 toplantıda da birer kızla tanıştım, hatta onlar gelip benle tanıştı. Dönüşte uzun uzun sohbet ettik ikisiyle. Biriyle yaşadığımız travmadan bahsediyorduk. “Ben öyle gerilmiştim tamamen başka biri olmuştum, çok sinirliydim. Bunu farkedince ailemle, arkadaşlarımla vakit geçirdim, geçti” dedi. Ben onu yapamadım dedim, ay canım diye sarıldı bana, yaklaşık 1-1.5 saat önce tanıştığım kişi.

Ne güzel ülke, di mi? Bunu demek için acele etmeyin.

_________________________

Bu akşam Karfur’dan dönüyordum. Karfur’u Bostanlı’ya bağlayan bulvara (ismi hangi akıllı verdiyse Dudayev Bulvarı) dönmek için ışıklarda duruyorum. Dönerken iki araba dönebiliyor yanyana. 3 araba zar zor sığıyor beklerken ama o durumda üç arabanın birlikte dönebilmesi fiziğe aykırı. Ben ortadayken işte öyle 3. bir araba yanaştı sağıma arkadan, Beyaz bir Mercedes. Yeşil yandı, ilerlerken solumdaki cip de biraz dıştan aldı, Mercedes de bastırdı, ben ortada sıkıştım. Cipe 10 santim kalmıştı, Mercedes de çok yakındı. O durumda da en iyisi kendini ileri atacaksın (ilerideysen ileri, gerideysen geri). Zaten Mercedes’ten öndeydim, onun beklemesi gerekirdi, beklememişti, ondan önce döndüm, o arkada kaldı. Ama bu hoşuna gitmedi, korna çaldı, sonra da gazlayıp yaklaştı ve pencereden birşeyler bağırdı. Ben de “Napıyorsun ya!” dedim ve döndüm. Bu sırada ben sola dönüyordum, o düz Mavişehir’e gidecekti.

Araba kullanmayanlara fazla saçma gelecek ama böyle şeyler sık sık olur. Sonra da unutursun. Ama ben normal yoluma giderken dikkat ettim. Adam benim lafımdan sonra Mavişehir’e doğru düz gitmedi, sola döndü, yani aynı bulvara bağlanan yan yola girip gazladı. Oradan o yola girmezsin, bulvara döneceksen en baştan dönersin. Yani belli ki adamın arzusu, biraz ileride benimle karşılaşmak. Benzer birşeyi daha önce yaşayıp korkunç bir şekilde sıkıştırıldıktan sonra gittiğim karakolda “o durumda sağa çekip polisi arayacaksın” demişlerdi (onu da anlatmıştım geçen yıl). Ben de hemen sağda durdum. Normalde durulmayacak, çok hızlı gidilen bir yol, neredeyse otoyol ama 4’lüleri yakıp durdum. Adama da baktım, o da ışıklarda durdu, yeşil yandığında da geçmedi, resmen beni bekliyor. Bana doğru gelemiyor, başka bir şey yapsa ben hemen kaçar giderim. Ama benim de kaçabileceğim bir yer yok, ilerlediğim anda adamın önüne çıkacağım. Yani o anda ilk hareket eden kaybedecek.

19haz13-10

1-2 dk bekledim, sinirden titreyerek 155’i aradım, bir araba beni sıkıştırmak için Karfur’un karşısında bekliyor dedim. Polis tam yerimi, plakamı filan sordu. Tam kapatacakken adam hareket etti, ama bulvara değil, sağa doğru döndü. Tamam gitti dedim, ama polis, bekleyin, ekip gelsin, onla gidin dedi. Tamam dedim. Kapatınca emin olamadım, gitti mi, yoksa oradan dolaşıp arkamdan bir yerden çıkacak mı? Akşamın 10’unda böyle süper saçma birşey için sıkıştırmak ya da dövmek için orada 5 dk durup bekleyecek kadar psikopat biri öyle kolay vazgeçmez. İlerledim, ama o ışıklarda ileri gideceğime, dönmesi yasak olsa da sola, Karfur’a doğru döndüm. Orada dolmuşların arasında durdum, bekledim.

1 dk. sonra gerçekten beyaz bir Mercedes yavaş bir şekilde aynı yola geriden girmiş bir şekilde geldi ve çok yavaş bir şekilde, yani sanki aranarak geçti. Ben de aynı yola tekrar dönerek yaklaşayım, plakasını göreyim dedim. Ama ışıklar filan, yakalayamadım. Hatta sonra Mavişehir’e de girdim, görürüm belki diye. Aynısından beyaz bir Mercedes gördüm 34 plakalı, ama o da az bulunan bir model-renk değil. Genelde bir görgüsüzlük göstergesi.

Sonra aynı yola döndüğümde polis gelmişti. Anlattım. Hala sinir içindeydim. Polisler iyi veya kötü değildi, plakayı göremediğim için birşey yapamadılar. 2 güvenlik görevlisi de yaklaştı, onlar da görmüş Mercedes’i, iyi konuştular filan. Öyle.

Yani, bizden başka hangi ülkede böyle bir insan türü var?

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s