h1

“Komünizmi severim. Sorun komünistlerde.”

9 Temmuz, 2013

Benim için dünyanın en delirten işlerinden biri, videolarla uğraşmak, kurgu yapmak. Birkaç ay önce bir filme altyazı yazmıştım, sonra anlatırım, iş değil zevk için diyeyim kısaca. Oradan biliyorum, bu dijital görüntülerle uğraşmanın nasıl belalı birşey olduğunu.

Son günlerde iki kurgu yaptım. İlki birkaç hafta önceydi ve sorun çıkarmadı, keyifli birşeydi zaten. Umarım izleyen de sevmiştir. 2.si ise geçen haftaydı. Buradaki Gezi’yle ilgili bir etkinlik için bir sinevizyon gösterisi yapalım dediler (sinevizyon gibi gereksiz bir kelime yerine video diyelim şuna). Son bir ayda her türlü ilginç videonun en azından linkini toplamış biri olarak ben yaparım dedim. Son zamanlarda tanıdığım 2 kişi, bir kız bir oğlan, daha katılmıştı. Ben aklımdakini size gönderirim dedim, tamam dediler. O akşam da şöyle şöyle diye anlattım, cevap gelmedi.

Neyse, 1-2 gün bekledim, birşey çıkmayınca iyi ben yapayım, bitirip gönderirim dedim. 2 olasılık vardı, ya birkaç hazır kısa filmi birleştirecektim, derli toplu ama kopuk olacaktı, ya da ben kendim birşey yapacaktım. 2.’yi seçtim. İlk iş kullanacağın görüntülere karar vermek. Bayağı birşey izleyip aşağı yukarı karar verdim.

Sonra kullanacaklarını oldukları videodan keseceksin. Böyle deyince sanırsın ki bir program açar, videoyu koyar, şu şu saniyeler arasını kes dersin. Yok, öyle olmuyor. Çeşitli programlar arasında yolunu bulup 5. sn.’den itibaren kes diyorsun ama program 4.8’den itibaren kesiyor. Ama dümdüz giden Angelopulos filmi değil ki bu, araya istemediğin, alakasız bir görüntü giriyor. 5.1’den itibaren diyorsun, yine 4.8’e gidiyor. 5.2, yine aynı. Dijitalin niye böyle takıntıları var, hiç bilmiyorum, ama var. 5.5 deyince de 6.5’tan kesiyor mesela, bu sefer de istediğin görüntünün bir kısmı gidiyor. Hele konuşma da varsa korkunç, çünkü tam cümlenin başından kesmen gerek. Analog olsa makas elde daha çok kolay olurdu. Neyse, bayağı bir uğraşla onu bir şekilde hallettim.

Ama daha beteri birleştirmek. 15 farklı görüntüyü-videoyu birleştirecektim ama neredeyse hepsi farklı formattaydı. O durumda ya kalitesiz bir sonuç alacaksın ya da en ufak kullanım kolaylığı olmayan programların codec’leri arasında boğulacaksın. Sonra, bazı sahneleri arka arkaya koyunca anlamsız oluyor, araya geçişler koyman gerekiyor. Bunu yapacak program indiriyorsun, çalışmıyor, ya da çalışırken hata verip kapanıyor, saçma saçma şeyler. Artı bazısının sesini çıkarıyorsun, sesleri birleştiriyorsun, bazısının üstüne açıklama yazısı ekliyorsun. Bunların hepsi de saatler alıyor. Böylece son güne girildi. Artık bir türlü düzgün hallolmamasının verdiği stresten midem de alarm vermeye başladı. Sıcakla beraber azıcık birşeyi bile hazmedemez, o yüzden de birşey yiyemez oldum.

Neyse, zor bir programı çözdüm, son günün gecesi bitirdim. Son birleştirme saatler aldı, göndermek de 2 saat, böylece sabah oldu, öğlene yaklaştık. Yani ucu ucuna bitmedi, daha çok saatler vardı, düzgün uyuyup kalkınca da yapabilirdim, ama bittiğini önceden görsünler de merak etmesinler dedim. Öğlene doğru uyudum, kalkınca bir baktım, bir gün önce bir montajcı bulup yaptırmışlar. Ben birçok zaman iletişimsiz biri olabilirim, ama bu sefer çok dikkat etmiştim, önceden yazmıştım, böyle böyle, bitmek üzere filan demiştim.

Nasıl saçmaladığını anlayan kız, “ben senin mesajlarını okumamışım” dedi, bahane niyetine. Eh, ne diyeyim ben size? Ben de niye böyle gerzekçe uğraşıyorsam?

Video fena olmadı bu arada, iyi de denebilir. Ama buraya koyma isteğim hiç yok şimdi. 22 dk.lık ve bir yere yüklemek için de biraz küçültmek yani yine uğraşmak gerek. Bir kişi bile izlese diye uğraşıp duran biriydim ben ama artık anlıyorum ki değmiyor. Yapıyorsun ama hep havaya. Ama kullandığım 15 görüntüden biri gerçekten çok ilginç:

-bunun bir link olduğunu gösteren satır-

Başta ne olduğunu anlamıyorsun, sonra yerdekinin bir genç kadın olduğu belli oluyor. Sonra onun yattığı yerden ve dibindeki evden gazlar kaplıyor ortayı. Solda da çömelmiş bir polis var. Yani ortalığı 80’lerin diskosuna döndüren o dumanın kaynağı. Hepsi 8-9 sn. (ve dediğim gibi, baştaki Jülide Ateş’in görüntüsü gitmiyor, o 0.2 sn olsa da onu kesince baştan 2-3 saniye daha gidiyor.)

Reklamlar

3 yorum

  1. olsun…eline sağlık.


  2. linkteki kız 1 mayıs’dan değil mi? dilan.


  3. öyle mi, ben de neden bu görüntüyü başka kaynaklarda görmedim diyordum. sözcü’nün gezi ile ilgili uzun bir videosunda geçiyordu, valla onların hatası. zaten 1 mayıs’la ayrı bir ülke değil, ayrı bir iktidar değil, direnenler kısmen ayrı insanlar değil (muhtemelen eksiği yok, fazlası var). bu olaylar 1 mayıs’ta yarım kalan olayların bir devamı bile denebilir. hep taksim’e çıkıyor iş. kasımpaşa’da büyürken çok istediği bir gün taksim’e sokmamışlar tayyyyip’i, ondan hep.



Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s