h1

Görünümleri insana benziyordu

12 Temmuz, 2013

“Ali’nin tweetlerini okudunuz mu? ışık gibi bir çocukmuş. canım acıyor. artık ruhumun bir parçası. unutmayacağım.” dediğini okudum birisinin (pretentious baby). Ben bakmaya cesaret edemedim. Adresi @pinkfloydtw. Zaten o yüzden bakamadım. Pink Floyd’u böyle seven birinden hayatta kötülük gelmez. Hatta o ışığı dünyada bulmuştur.

taksim -11 tem -bu görüntü kitaplara sığar mı-3

Değer miydi? Usta dedikleri bir kişinin ağzının içine bakan binlerce cahil cühelayı böyle nefrete sürüklemeye gerek var mıydı? İmam osurursa sözünü bir tek ben mi biliyorum bu ülkede? %50’yi zor tutuyorum dedikçe bazıları tutulmamayı tercih etti işte. Evet, bu olay o %50 demecinden önce, ama o sırada da farklı bir ton, farklı sözler yoktu ki. Yeni Akit: “Hayvandan da aşağı olan provokatörlerin, Z.D. isimli bayanın başörtüsünü çektiği ve tekmelediği…” Bu çocuğu dövenlerden biri “kurban olun siz bu hükümete o.ç.ları” diye bağırıyormuş sonrasında.

Bunları en iyi 1969’da Costa Gavras anlatmıştı. Sık sık diyorum, her gün Z filmini yaşar gibiyiz. Aynı faşizan yönetim, aynı onların pis işlerini yapan kafasız ayaktakımı. Güçlüler, çoklar ve aptallar.

Filmde faşistler, şehre solcu lider Yves Montand geldiğinde meydanda bir karışıklık yaratır ve iki motorsikletli arkadan kafasına çok sert vurur. Beyin kanamasıyla hemen ameliyata alınır ama geçtir. Bu olayda bu gencecik oğlan hemen ameliyata da alınmıyor. Bu cinayete doktorlar da eşlik ediyor. Hikayenin farklı yerlerde birkaç farklılığı var ama belli ki gittiği hastanelerdeki doktorlar: 1- biri diğer hastaneye yollarken hayati tehlikesi yoktur diyor, 2- biri kas gevşetici ilaç verip yolluyor, 3- biri bu adli vaka, karakolda ifade vermeden gelme deyip yolluyor.

TRT’nin sitesinde verilen hastanelerin resmi kayıtları bile bu ölüme ne kadar çanak tuttuklarını gösteriyor. Ayrıca, tabi ki olayın olduğu yeri gören bir otel kamerasının görüntüleri emniyette bozuluveriyor. Olayın faili: emniyet, kanıtların gittiği yer: yine emniyet.

Bu kinin şundan daha iyi göstergesi olabilir mi: Bir gencecik oğlan öldü işte (üstelik bu kaçıncı), akıllan, di mi? Polise tedbir ver, böyle dayak olayları istemiyorum de, bir daha kimsenin kafasına kapsül gelmeyecek de. Ama bir gün sonra, insanlar cenaze sonrası protesto için sokaktayken bir de onlara saldırıyor, yine kafalara kapsül. Zaten ne yaptıklarını farketseler bir kişi de çıkıp ailesinin başı sağolsun der. Koca partide tek bir adam bunu diyemiyor. Pek duygusal Arınç nerede hani? Ya pek beğenilen cumhurbaş? Aklın insanı Ali Babacan? Bir tanesinin de eşi onları vicdana sevketmiyor mu? Onu bırak, nerede bu çocukların katilleri? Onları bile ortaya çıkarmaktan korktular.
Bu insanlar bir gün halkı kine teşvikten, cinayete neden olmaktan yargılanacak. Bu ölümlerinden sonra olursa prestijleri alınacak.

Latife Tekin: “Canlı bir organizma yok olurken canlı olan her şey ürperir, hayat için… Ürpermiyor kanı donuklar.”

İçime oturan yumru yüzünden dayanamayıp çıktım akşam, boş boş dolanırken içimden geçen 100’le Duvara Karşı bindirme güdüsünü anlatamam. Sonra madem yapacaksın dedim, boş gitme. Dola karnının üstüne birşeyler, Üsküdar üzerinde skydiving’le hedefi tuttur.

Bir cinnet anına bakar diyorduk ya, işşte o cinnet!

One comment

  1. şimdi bu haldesin ya, burada olsaydın ve o ananın ağıtlarını duysaydın, asla kendine gelemezdin. devletin katlettiği ilk fidan değil, binlerce acımız var ama o acının gerçek sahiplerine dokununca, anasına-babasına-abisine sarılınca her şey daha bir gerçek, daha bir acı oldu. ali’yi tanımıyordum ama sanki onu koruyamamışım, uğursuzun-kötünün karşısında bir başına, sahipsiz bırakmışım gibi geliyor. aslında biraz da öyle değil mi…acım da öfkem de öyle büyük ki…



Bir Cevap Yazın

