h1

Hayrünisa – Bill Clinton flörtü için geç değil

14 Ağustos, 2014

2007 yılı, Nisan ayı. Cumhurbaşkanlığı seçimine gidiyorduk. Tüm gazeteciler eksiksiz “Tayyyip köşke çıkar” diyordu. Bense akp’nin Gül’ü aday göstereceğine emindim.

Biz seçime 3 hafta kala adayları bilemezken o esnada abd’de parti adayları aylardır yarışıyordu ve başkanlık seçimine 1.5 yıl vardı. Benim yıllardır beklediğim Hillary önde gidiyordu. Ben de Hillary’nin başkan olarak ülkeyi ziyareti sırasında Hayrünisa’nın Bill Clinton’ı ilk eşler olarak gezdireceğini, gazetelerde “Topkapi sarayını gezerken ikili arasındaki gülüşmeler dikkat çekti” haberinin çıkacağını öngörmüştüm (uydurmuştum demek istiyor).

Sonra, tr’de beklenmeyen oldu, Gül aday oldu; abd’de beklenen olmadı (ya da daha az beklenilen oldu), Oprah faktörüyle Obama kazandı.

Geçti 7 yıl. Bizimkinin görev süresi doldu, abd’dekinin süresinin bitmesine 2 yıl kaldı, yani seçim iklimine girdiler. Hillary demokratların adayı olacak gibi duruyor . Ama Obama’nın ratingi şu an çok düşük olduğundan bir demokratın işi zor.

2-3 ay önce yine bir Hayrünisa – Bill Clinton beklentisine girsem mi diyordum. Ama akp’de artık başka bir olasılık mümkün değildi. Zaten artık iyice belli oldu, Gül’le tayyyip çevresi çoktan kopmuş. Ankara dedikodusu: Önemli bir dış konuk geldiğinde başbakanlıktan köşk kurmaylarına “Gül’le ancak 15 dk görüşecek, politikaya girilmeyecek” deniyormuş.

Ondan da önemlisi, Tayyyip yine aday olmasa yorum “herşey oldu, cb olamadı” olacaktı. Kimi aday gösterecekler tartışması başladığı anda şu (o da Gül, beeelki Cemil Çiçek’ten başkası olamazdı) bir isim söymediği sürece başka türlüsü mümkün değildi. Milletvekillerini toplayıp bir isim yazmalarını istiyor, Gül diyen 1-2 kişi hariç (%99’un üstünde) kendi ismi çıkıyor, oradan sonra başka alternatif yenilgi demek.

O zaman niye son ana dek düşündü? Kişisel ihtirası yüzünden partiyi mahvetti yorumu gelmesin diye. Herşeyi kontrol edebilmek için, gidişatı bozmamak için. Ama bozdu. Bir fomül bulduğunu düşündü, ama bundan sonra akp’de ciddi bir çatışma çıkmaması zor. Herkes başbakan-cumhurb. çatışması diyor, ama daha önemlisi, parti içi 2. adamlık, yani başbakanlık çatışması olacak. Öne çıkan bir isim yok çünkü. Ve bir de başbakan olacak ismin nasıl oy alacağını düşünün, mesela Davutoğlu’nu mitinglerde filan konuşurken canlandırın. Yani bundan sonra gidişat iyi.

Tüm anketçiler aynı şeyi diyor: Gül aday olsa ülkede %80 çapında bir onay yüzdesi varmış. Böyle isimler de kolay kaybolup gitmezler. İddiamda ısrarcıyım. Ya da ısrarımda iddiacıyım. 2019’da Gül cumhurbaşkanı seçilir. 2016’da da Hillary -umarım- başkan olur. Tr’ye gelirse kocasıyla Hayrünisa arasındaki yakınlaşmaya da şahit oluruz artık. Bill’i düşününce o konuda bir şüphe yok zaten.

Hadi bakalım.

 

2 yorum

  1. hayrinüsa çok sıkıcı bir kadın bence (tanıyor muyum ki konuşuyorum? yooo, ama hissediyorum) bill’e yazık. gerçi adam da gıcık ama en azından yanında sıkılmazsın (sanırım).


  2. gıcık mı? nesi gıcık? adam ideal kayınpeder bence. ben yıllar boyu chelsea’den hoşlanmıştım. hala da evli olduğunu düşünemiyorum. düşün, bir yerde benim kayınpeder diye bahsediyorsun, tanınıyormuş gibi. Kim diyorlar, abd’nin ilk siyah başkanı (öyle denir ya ona, siyahlar bayılır).
    ben bir clinton severim. tüm aileyi seviyorum.

    hayrünisa’nın sıkıcılığında çok haklısın valla. emine erdoğan, anormal itici olmakla beraber, daha bir kişilik sahibi.



Bir Cevap Yazın

