h1

kaderden başka sargı yok

12 Mayıs, 2015

Sık sık yazdığım gibi bizde nazara inanılır. Geçen gün üçlendi-dörtlendi-beşlendi (hangisiydi?) dedikleri türden bir gün yaşamıştık. Elektriklerin kesildiği o meşum Salı’nın bir gün öncesiydi. Birkaç saçma şey olmuştu. Önce buzlukta unuttuğum soda patlayıp camları saçılınca oradaki birçok yiyecek çöpe gitti. Sonra birkaç düşürme-kırma-saçma daha yaşandı ve dışarı çıktım. Otoparktan çıktıktan 50 mt sonra yolun benim tarafımdaki bir bisikletli dönüp baktı. Yakınlaşırken bir daha dönüp baktı. Allah Allah, niye bakıyor ki, yanında geçecek yer var çünkü. Geçerken farkettim, polismiş. Aynı esnada kemeri de taktım. Normalde otoparkta takarken biraz ihmal. Yoksa o yüzden mi? Aynadan baktım, bir kalem ve defter çıkardı, plakaya doğru baktı ve yazmaya başladı. İnip ama taktım bakın desem mi? O 50 metrede polise rastlayıp ceza yediğime inanamadım bir süre. Ki hiç bisikletli polis görmemiştim burada. Aslında hiç trafik polisi görmedim desem yeri, hiç durdurulup belge sorulmadım mesela.

[O ceza gelmedi sonra. Yazdığına emindim, sistemin içinde bir yerlerde kayboldu sanki.]

Eve girerken ne çok aksilik oldu diye sayıyordum. O anda elimdeki gözlüğüm yere de değil, alt kata düştü. Neyse ki kılıfındaydı.

Neyse, o günki olaylar bir ‘göz’e bağlandı. Bugüne geldik. Önce dolaptan birşey alırken arkadaki bir saklama kabı yere uçtu, her yer cam oldu. Normal, olabilir. Ama fena olay gece yaşandı. Annem 1-2 gün içinde gideceği bir taziye ziyareti için brownie yapmıştı. Zorla uğraştı da onun için. Dolapta geniş bir borcamda duruyordu. Gece yarım dilim yedim. Yerine koydum. Kapak tam kapanmayınca biraz ittirdim, ama çok dengesinin bozulduğunu, yamulduğunu sanmıyorum. 1-2 saat sonra tekrar açıp birşeyler aldım. Hemen değil, 2-3 sn sonra bu borcam da yere doğru uçtu. Ne kadar kötü hissettiğimi anlatamam. Ölmek istedim neredeyse. Bugün anneme verebileceğim en iyi hediye onu kırmamaktı, becermiş oldum.

Bütün kırmalar tabak-çanakların elimden düşmeden, sadece bulundukları yerden sıkılmasıyla olduğundan kafamda para çevirmeye karar vermişler. Bilemiyorum, onun yerine o parayla bana birşey alsalar daha dikkatli olurdum.

6 yorum

  1. Özlemiştik ama çok apolitik gördüm seni:)


  2. tüm yazıdan aklımda kalan borcam içindeki buz gibi brownie:) okuyucu kitlende problem var:))
    iyi şanslar
    sevgiler;)


  3. okuyucu kitlem sorunlu gerçekten:) yalnız, atarken ben de zorlandım. yemek istiyorum, ama aralarda cam parçaları dolu. nefsi çok zorlayan bir durumdu.

    özden, valla polişik birşey demek üzereyim. ama aklımdaki onlarca konu gibi hep erteleniyor. bazen gündemde çok önemli şeyler oluyor, ama buradan takip etmek çok anlamlı olmuyor sanki. çünkü ülkede bir gün sonra başka çok önemli birşey oluyor, bir gün önceki eski gazete muamelesi görüyor.


  4. Ben Özdenin ablası Özlem, gerçekten:)Boşver zaten ülkede politik olunacak durum mu kalmış:(


  5. simon, ben sana “apolitik gördüm seni” denemezdim. benim kuracağım cümle değil. ben ablamdan çok daha eski bir okurum 🙂
    bak sen de bundan sonra daha dikkatli ol, bir özden bir özlem var 🙂


  6. benimle oynamayın:)) zaten aklım başımda değil, being john malkovich’te malkovich’ler türemiş gibi hissettim.
    şimdi tam anlayamamış olabilirim, sonra tekrar bakacağım:)



Bir Cevap Yazın

