h1

Zarrab’ın gözaltı montu vs Delon’un beyaz takımı

31 Mart, 2016

Bir özürle başlamak zorundayım. Birazdan okuyacağınız satırlarda Zarrab görgüsüzü ile Delon zarafeti arasında yapılacak olan her türlü benzetme raslantısaldır ve kişisel benzerliklere asla bir referans taşımamaktadır. Yine de bu benzetmeden dolayı stil uçları incinen olursa özür.

reza-zarrab-icin -abd-de-tutuklama-6767635
alaindelon.png

10 Mart günü önce “Ebru Gündeş boşanıyor mu” haberini gördüm, sonra da “Zarrab varlıklarını satışa çıkardı”.
A-ha (“take on me”), Zarrab kaçıyor muydu?

Ondan birkaç gün önce, 5 veya 6 Mart’ta Davut İran’a gitmişti. Ve tam o günlerde Zencani’nin idama çarptırıldığı haberi gelmişti. Ben de noktaları birleştirdim: İran kesin Davut’tan Zarrab’ı istedi -çünkü İran Ahmedinecat devriyle hesaplaşıyor ve Zencani & Zarrab o dönemin kara isimleri-; Davut da Zarrab’a kaç dedi. Veremezdi çünkü mahkemede aleyhlerinde deliller dökülür. Zaten İran Rusya’yla yakın ve ellerine koz vermek istemezler. Açıkça red de edemezler çünkü İran şu an ticaret bakımından büyük beklenti. Ayrıca önemli bir gaz tedarikçimiz. Rusya’dan sonra onu da kaybetmek istemeler.

Bu durumu da İtalya’nın ’99’da Öcalan için yaşadıklarına benzettim. Ne bize verebildiler ne reddedip burada kalıyor diyebildiler, zavallı bir tutum içinde başlarından atmaya çalıştılar.

Bunun üzerinden 11 gün geçti. 21’inde Miami’deki tutuklamanın haberi geldi. Baharın gelişi gibi sevinçli bir haber. Güzel bir akşam oldu. Sonrasında sorular geldi:

– Adam tutuklanacağını bile bile niye abd’ye gitti? Öncelikle biliyor muydu demek lazım. Birkaç aydır sürüyormuş soruşturma. Muhtemelen biliyordur, ya da öyle varsayalım. Bunun cevabı açık bence: Alternatifi yoktu, ya da alternatifi İran’da idamdı.

– Peki, iktidar buna nasıl izin verdi? İzin verdi mi gerçekten? (bu iyi bir metod. birgün sorguya çekilirseniz aklınızda olsun: -Söyle, malları nereden aldın? -Aldım mı gerçekten?)

Bu kritik nokta. Ben sadece kaç dediler diye düşünmüştüm, belki abd’deki soruşturmayı bilmeden. Hatta belki Zarrab başka yere gideceğini söyleyip (ondan ailecek gitmişlerdi) abd’ye gitti. Ama bir arkadaşım vurulma ihtimalinden bahsedince netleşti (ben: “İran niye vursun, yasal idam varken”, o: “İran’ı kastetmedim”).

Zarrab iktidar için tehlikeli adam. Artık yararı yok. Ama potansiyel büyük tehlikesi var. İran isteyene dek bir sorun yoktu. Ama sonra iş zorlaştı. Zarrab da bunu hissedip abd’ye kaçtı. Anlaşıp birkaç yıl yatar, sonra abd’de yaşarım dedi. Yoksa, hangi ülkeye gitse vurulma olasılığı olacaktı. Üstelik, suçu İran’a atma olanağı varken.

Bir önceki hafta fbi’la buluştu diye bir söylenti de vardı. Doğru mu, bilmiyorum, ama onların yardımıyla kaçmış da olabilir. Zaten devlet, hele bizim bu beceriksiz devletimiz, böyle şeylerde çok da hızlı karar alıp uygulayan bir yapı olamaz.

Bu durum da yarısını izlediğim bir casus filmine benziyordu. Çok şey bildiği için gizli servisin harcamak istediği Delon. Burt Lancaster’ın da oynadığı Scorpio -ya da The Scorpio File-. Çok beğenilmemiş anladığım kadarıyla ama bana çok çekici gelen bir havası, bir gerilimi vardı fimin. Zaten ’70’lerin casus filmlerine olan aşkım anlatılamaz.

Scorpio-15Scorpio-6 -Alain Delon, Burt Lancaster

Neyse işte, Zarrab havaalanına gelmektedir. Eşi ve çocuğu uçağın kapısının önünde beklemektedir. Diğer yolcuların büyük çoğu binmiştir. Eş (Gündeş demedim, onu hiç yakıştıramadım Romy Schneider’lik o havaya) çok endişelidir. Çocuğunun yanında sakin olmaya çalışarak Zarrab’ın geleceği yöne bakmaktadır. Zarrab kendisini bekleyen tetikçileri farkeder, gazete okuyan gözlüklü adam, makineyle yerleri süpüren cilalı ayakkabılı adam. Acaba uçağa binmeyi başarabilecek midir, yoksa binemeden eşi ve çocuğunun gözleri önünde vurulacak mıdır?..

Alain Delon-4.jpg

Yannnız, resimlerine baktıkça bir insan hep mi şık olur dedim. Bir kere vasat görünmemiş herifçioğlu.

00/00/1968. TOURNAGE DE "JEFF" DE JEAN HERMANAlain Delon -Plein Soleil-7

4 yorum

  1. Başlık ve içerik:)….Yine çok hoşsun…..


  2. mersi:) keyif aldım yazarken. zaten konu hem sevinç dolu hem esrarlı.


  3. Have you ever read Zen and the Art of Archery? Its a good book to read, especially for photographers. Its about finding the “oneness” of the archer, t Click https://twitter.com/moooker1


  4. I don’t like good books.



Bir Cevap Yazın

