h1

Kızlar Yatakhanesinde Bir Başka Gece

30 Haziran, 2017

‘Kızlar yatakhanesinde bir gece’yi yazmamış olduğuma inanamadım. Çok net biliyorum kelime kelime. Ne çok şeyi sadece kafamda yazıyorum son yıllarda. Açıkçası bu, o hikayenin yanında hiçbirşey. Umarım yakında.

Bunca hayatımda 2. kez bel sorunu yaşıyorum. İlki lisedeydi. Lise 3’teydim, birgün çok fena belim ağrımaya başladı. Zor duruyorum, yatmam gerekiyor. Hatta yatıp dizleri çekmem gerekiyor. Birkaç ders zorla dayandım. Son ders (hatta 2 dersti galiba) sınıf öğretmenliği dersiydi. Sınıf öğretmenimiz çok sevdiğimiz İngilizcecimizdi. Çok anlayışlı bir kadındı, söyledim, izin verdi, sırada yattım. Sıra arkadaşım başka yere geçti, ben de dizlerimi çekip yattım. O sahneyi iyi hatırlıyorum. Muhtemelen de kadın bizi serbest bırakmıştı. Serbest bırakmadığında da karşılıklı atışıyorduk veya geyik yapıyorduk zaten.

Dersten sonra revire gittim. Bir hemşiremiz vardı. Bir parantezi hakediyor: Komedi filmlerindeki veya İtalyan hafif ero tik komedilerdeki çapkın hemşire tiplemesinin kopyasıydı. 1. yılımızda okulda görevli askerler vardı, temizlik ve teknolojik işleri yapmak üzere. Onlardan bir teknisyenle pek sıkı fıkıydı. Neyse, tüm sağlık bilgisi de aspirin vermekti. Bana da bir aspirin verip revire yatırdı. Kızlar yatakhanesinin 2. katı. Kızlar 3. ve 4. katlarda kalıyorlardı.

Yemek zamanı gidip yemiş olmalıyım. Nöbetçi hocayla konuştum. O da etüd sırasında da yat dedi -akşam 3 saat etüdümüz vardı. Etüd sırasında herkes okul binasındayken kızlar yatakhanesinde yalnızdım. Yatakta bir-iki kitaba göz atmış olmalıyım. Sıkıldım. Birara kalkıp boş koridorlarda dolaştım. İyi bir histi:)

Etüd sonrası nöbetçi hoca geldi. Biz ona nöbetçi hoca demezdik, ne derdik? Neyse, yurttaki karyolalarımız o yıl değişmişti. Düzgün, rahat şeylerdi. Revirdekilerse yenilenmemişti, eski yaylı ve ortası yere doğru u çizen tiplerdendi. Hocam, bu yatak rahat değil, hani, benim sorunum da bel, yatağımda yatsam dedim. Olmaz, burada yatacaksın dedi. Ezbere hareketler. Sanki gece krize gireceğim de hemşire beni kurtaracak. Mecburen yurda gidip pijamalarımı aldım.

Tüm olayın en güzel noktası, yatma saatine yakın sevdiğim 4 arkadaşım yukarıdan inip revire geldiler. Bazıları pijamalı, bazıları hala değişmemiş. Çok doğru bir dörtlü diye düşünmüştüm. Çoğu bizim sınıftan, biri de başka bir sınıftan. Nasıl olmuştur, birisi gidelim mi, gelir misiniz demiştir, bazıları gelmiştir, bazıları gelmemiştir. Yani kabaca beni en sevenler. Yanımdaki yatağa oturdular. 5-10 dk konuştuk. Sonra gittiler, bir kitaba göz atıp uyudum. Hatırlaması iyi gelen sıcak anılardan.

Sonraki gün daha iyiydim. O gün Perş.’ydi galiba. Nöbetçi hocaların kaldıkları günlerine göre o çıkıyor. Zaten sınıf öğretmenliği Çarş. olurdu. O gün ve Cuma zorlamamış olmalıyım. Cuma bizimkiler okuldan aldı beni. Direk bir doktora götürdüler. Adam düştün mü hiç dedi. Bilmem, ha evet, bir kere merdivenden düşmüştüm. Yani ilk basamağın kenarında ayağım kaymıştı, birkaç basamak sırtım basamak köşelerine çarpmıştı. Bunu sonradan hatırladığımı hatırlıyorum. O kadar sıradan birşeydi ki benim için. Onu dediğime tam emin değilim o yüzden. Ama şunu net hatırlıyorum: Bir yaran var mı dedi adam. Yok dedim, bir bakayım dedi, pantolonun paçalarını bir çektim, bir bacakta dizin altında bir yara, altı da iltihap olmuş biraz. Bundan olabilir dedi adam, temizledi. Eh be oğlum gibi bir tepki verdi bizimkiler. Koskoca doktor yarayı temizledi filan da demiştik sonrasında.

İyi bir adamdı doktor. İyi bir doktordu da sanırım. Çok yaşlı değildi, orta yaş. Ama işin en üzücü tarafı, yakın bir zaman sonra, 1-2 ay gibi, adamın ölüm haberi vardı gazetede. Çok garip gelmişti.

One comment

  1. selam.ben burdayım:) sen anılarını yaz ben benimkilere dalıp gideyim. sevgiler.
    serap



Bir Cevap Yazın

