h1

Kurşun adres sormaz ki. Yaktın beni en derinden.

10 Ocak, 2022

Öyle bir dönemden geçiyorum ki hiç inanmayan bir arkadaşım bile ciddi ciddi kurşun döktür diyor. Kurşun döktürmek yeter mi bilmiyorum. Ben Hindistan’dan Tibet’e, oradan Afrika’ya, oradan da Haiti’ye şaman büyücülerinin peşinde gezeyim istiyorum. Bu böyle biraz kurşunun çıkarabileceği bir büyü değil. Üzerimde özel uğraşılması gerek. Birisi ağzıma canlı minik balık atıp zorla yuttursun, birisi hediye ettiğim viskiyi içip üzerime püskürsün, birisi de içtiği saykodelik otların etkisiyle başka bir aleme geçsin. Ve bir etki eden de o olsun.

Bana nazar değmemiş, bana gönderilebilecek tüm lanetler gönderilmiş. Tanrılarla bağı olan birileri şikayette bulunmuş. O bu benim departmanım değil diye şeytana ve onun taşeronlarına göndermiş. Onlar kendi taşeronlarına postalamış. Sonuçta kirli dişli bir cadının iğrenç kokulu tenceresini resmeden bir çocuğun okul ödevi olarak yaptığı gezegen simülasyonunda payıma bunlar düşmüş. Kaza üstüne kaza üstüne kaza. Sarma kaza.

“Aman sana birşey olmamış.” O zaman okey yani? Bana niye birşey oluyor durduk yerde? O kadar da değil bunların güçleri. Anca birkaç elektron ya da atom altı parçacığı etkileyebiliyorlar. No big deal.

Ama devran döner. Hem de nasıl döner. Dönmek çözüm değil. Bizi yatak paklar. Ya da o tip saçmalıklar.

Ya da alternatif bir fikre göre bunların hepsinin sorumlusu benim. Sadece benim başıma gelmiyor çünkü. Birgün bizimkilerin de başına gelir mi, aman gelmesin diyorum. Ve ertesi gün kaza. Üstüne kaza. Belki yönetebileceğimden ya da yönlendirebileceğimden büyük güçlere sahibim de farkında değilim. Kendime en ufak yararım dokunmuyor. Ama başka şehirdeki araçları touch screen gibi yönlendirebiliyorum. Yani ben Carrie’yim. Hayır, ben Carrie’yim. Ama bu gücü kendime yöneltmemeyi beceremiyorum. Dokunduğunu altına çeviren Midas laneti bu.

İşte bu. Sonuçta, kendi yaptıklarından sorumlu olmadığını bilmek çok rahatlatıcı bir fikir. Sizde doğru olmayabilir. Ama bende doğru. Kesin. Test edildi ve onaylandı. Bir kere de değil.

Bir kere olsa inanır mıydım sanıyorsunuz? Bu birisinin karşınıza çıkıp gelecekten geliyorum demesine ve sizin kanıtla dediğinde kanıtlamasına benziyor. Maç sonucu soruyorsunuz. Bilmiyor. Çünkü futbolla ilgili değilmiş. Ama onun dışında herşeyi biliyor.

Yorum bırakın