h1

les actööğğ e les aktiğis

31 Aralık, 2007

Birkaç yıl önce en sevdiğim aktörlerin listesini yapmıştım. Gayet uzun bir listeydi. Sonra düşündüm, ben –çeşitli tahayyüllerin tersine– eril bir kişiliğim, kendi cinsime özel bir ilgi duyuyor değilim (not that anything’s wrong with that) ama sinemada seyretmeyi en sevdiğim kişiler hep erkek. Şimdi biz biraraya gelsek etkilendiğimiz, bir filmi sürükleyen, seyrettiren 100 aktör ismi sayabiliriz. Ama benzer düzeyde bir filmi sürükleyen, seyrettiren 10 adet aktris zor sayarız.

Her yerde böyle. Arabistan’da bir kasabada “Mel Gibson’ı seviyoruz” diyordu bir adam hatırladığım bir belgesel karesinde. Birsürü benzer erkek oyuncu sayılabilirdi o adam (Tom Cruise, Brad Pitt, Robert de Niro, Al Pacino, Tom Hanks, Kevin Costner, vs.) ama söyleyebileceği bir kadın düşünemiyorum.

Sinemanın bir erkek fantezisi olduğunu birsüre önce farketmiştim. En beğenilen filmlerin büyük çoğunluğu erkeklerin yaşamak istediği fantezilerden oluşuyor. Zor durumdaki güzel bir kadını dibinde buluyorsun, onu kurtarıyorsun, olaylar seni zora soksa da hayran olunan davranışlar sergiliyorsun, kimsenin atılmayacağı maceralara atılıyor ve kötüyü yenerek çıkıyorsun işin içinden. Bu mudur, erkekleri filmin ortasına oturtup bu hayran olunan karakterleri yaratan? Yoksa, liderlerin hep erkek olmasının basit bir yansıması mıdır? Filmler hayatın aynasıysa.

Geniş bir en sevdiğim aktörler listesi sineliste‘de başladı. 3-4 post sürecek.

4 yorum

  1. Hemen gidip şu aktörlere bir göz atayım, bakalım kimler var.

    İyi bir sene dilerim sana, iyi bir senenin nasıl olmasını arzu ediyorsan öyle olsun.:)


  2. ben de sana dilerim. yeni yılda resmiyeti rafa kaldıracağım. gerekirse alır takarım yeniden, gerekmezse belki sonra atarım.


  3. İlginçtir kadınlara sorulduğunda bu soru en beğendikleri aktris ya “Meryl Streep”tir ya da “Zuhal Olcay”. Ben ise Cate Blanchet’i pek severim. ‘Muriel’s Wedding’i izlediğimden beri de Toni Collette. Bir de Juliette Lewis tabii! Bir nefeste 100 aktör sıralayabilirken güç bela 10 aktris ismi sayabilmenin nedenlerinden bazılarını sanki “Searching for Debra Winger”da bulabiliriz 😉

    Benim aktörler listemin büyük çoğunluğunu da İngiliz, İrlandalı ve İskoçlar oluşturuyor.

    Seni anlayan insanların daha sık karşına çıkacağı, nefis bir sene geçirmeni umarım.

    Sevgiler


  4. birkaç dakika ile kurtardın sindirfella. tam sitem bırakıyordum sana ki bu yorum geldi. senden yorum almayalı (demek ki okunmayalı) çok oldu.
    searching for debra winger için “ros. arquette debra winger’a hollywood sizi eritti, di mi, demeye çalışıyor, ama bir güzel yanılıyor” diyorlardı. ama hollyw.’un orta yaşlanan kadınları ‘artık’ elinden çıkardığı bir gerçek. geçmişte böyle değildi.

    sana da iyi yıllar:)



Yorum bırakın